Avatar billede nadelmann Nybegynder
08. marts 2001 - 08:35 Der er 17 kommentarer og
3 løsninger

Skift af miderste celle i en 3*3 Tabel

Jeg har lavet en html side med en tabel på den er 3 X 3 celler. Den miderste celle vil jeg gerne skifte indhold af ved hjælp af et klik på en oprettet knap.

Hvordan gør man det.

Jeg kan godt lave det ved hjælp af Frames men syntes at denne måde virkede smart.
Avatar billede ras2000 Nybegynder
08. marts 2001 - 08:48 #1
<script type=\"text/javascript\">
function doit() {
document.all.her.innerText=\"bla bla\";
}
</script>
</head>
<body>
<table>
<tr>
<td></td>
</tr><tr>
<td></td>
<td id=\"her\"></td>
<td></td>
</tr><tr>
<td></td>
</tr>
</table>
<input type=\"button onclick=\"doit()\">
Avatar billede ras2000 Nybegynder
08. marts 2001 - 08:51 #2
Virker vist nok kun på ie, den der document.all.her.innerText. Faktisk virker den helt sikkert kun på ie, fra 4\'eren opefter. Jeg har ingen ide om hvordan man får det til at virke i ns.
Avatar billede nadelmann Nybegynder
08. marts 2001 - 08:53 #3
Er der nogle der har en løsning der også virker på andet end MS produkter
Avatar billede ras2000 Nybegynder
08. marts 2001 - 09:29 #4
Her står der nget om det: http://webreview.com/1998/07_24/webauthors/07_24_98_6.shtml

De påstår at dette skulle virke, men det kræver så layers.

<SCRIPT LANGUAGE=\"JavaScript\">
<!--
function over2() {
    var text = \'<FONT COLOR=\"red\">Ha! You moved the mouse over the text</FONT>\';
    document.layers[\'myLayer2\'].document.open();
    document.layers[\'myLayer2\'].document.write(text);
    document.layers[\'myLayer2\'].document.close();
}

function out2() {
    var text = \'Move the mouse pointer over this text\';
    document.layers[\'myLayer2\'].document.open();
    document.layers[\'myLayer2\'].document.write(text);
    document.layers[\'myLayer2\'].document.close();
}
//-->
</SCRIPT>

<LAYER ID=\"myLayer2\" onMouseOver=\"over2()\" onMouseOut=\"out2()\">
Move the mouse pointer over this text
</LAYER>

Avatar billede olebole Juniormester
08. marts 2001 - 11:07 #5
<ole>
Men husk:

<style type=\"text/css\">
#myLayer2 { position:absolute; top:50px; left:150px; }
</style>

Ellers fungerer det ikke i NS4.x
/mvh
</bole>
Avatar billede ras2000 Nybegynder
08. marts 2001 - 11:09 #6
Skal nok passe, jeg  aner intet om ns.
Avatar billede nadelmann Nybegynder
08. marts 2001 - 11:10 #7
Det tror jeg ikke vil virke da feltet idag indeholder et kort med mouseover funktion.

Hvad jeg skal bruge er en knap der fjerne indeholdet og lægger noget nyt i cellen. Det kan være et andet kort eller noget tekst eller lignende.
Avatar billede ras2000 Nybegynder
08. marts 2001 - 11:24 #8
Det kunne du gøre med flere layers der indeholder forskellige ting. Men som sagt er jeg ikke til ns, så jeg står af.
Avatar billede ras2000 Nybegynder
08. marts 2001 - 11:26 #9
Men jeg kan kun juble over innerText InnerHTML de er for hårde. Det skulle man tage og indføre i netscape.
Avatar billede olebole Juniormester
08. marts 2001 - 11:31 #10
ras2000 >>
1. Du kan ikke kode til internettet, hvis du ikke kender til NetScape - så laver du dårligt arbejde!
2. innerHTML og innerText er begge implementeret i NS6.

nadelman >> Du kan ikke skifte noget i en tabelcelle i NS4.x! Du kan lægge et lag ovenpå cellen og skrive en tom streng - henholdsvis en tekst-streng ind i laget.
/mvh
Avatar billede ras2000 Nybegynder
08. marts 2001 - 11:34 #11
Jeg kan da sagtens kode til internettet uden at kende til NS, eg skal bare vide hvem mine brugere er. Og det gør jeg, de bruger ie. Vi har vist haft diskussionen før.
Avatar billede olebole Juniormester
08. marts 2001 - 11:41 #12
...og jeg tager den gerne igen og igen :)
Selvfølgelig har du kun IE brugere, hvis du kun koder til IE...hvor svært kan det være? :D
Avatar billede ras2000 Nybegynder
08. marts 2001 - 11:50 #13
Ikke så svært som du gør det til. Jeg har en flok kunder der ber mig om at lave de løsninger. Hver gang jeg skal i gang siger jeg: skal jeg ikke lave det hele xbrowser venligt, og så siger de: nej, vi bruger ie. End of discussion. Jeg er da selvfølgeig enig med dig i at det er snæversynet, men det er jo ikke mig der betaler, men mig der bliver betalt. Dem jeg laver løsningen for, har helt styr på hvem der kommer til at bruge det, og hvad de har af software liggende på deres computere. Det er ikke programmer for alle og enhver men et lillebitte udsnit, med en meget speciel faglig interesse for et lillebitte område. Hvis du vil se hvad jeg mener så kig her:
http://www.mur-tag.dk
Avatar billede nadelmann Nybegynder
08. marts 2001 - 12:00 #14
Jeg må lave det i Frames istedet for.

Tak for hjælpen
Avatar billede olebole Juniormester
08. marts 2001 - 12:04 #15
Jamen, det er da heller ikke at kode...!!! Det er at bede FrontPage om at klaske noget kode-lignende møj sammen. FP har aldrig kunnet skrive ordentlig kode :)
Avatar billede nadelmann Nybegynder
08. marts 2001 - 12:07 #16
Har du en bedre ide.

Avatar billede ras2000 Nybegynder
08. marts 2001 - 12:08 #17
Hvad var der i vejen med de layers?
Avatar billede olebole Juniormester
08. marts 2001 - 12:09 #18
Ja, selvfølgelig....skriv koderne selv - i en editor. Så har du kontrol over, hvad der skrives :)
/mvh
Avatar billede olebole Juniormester
08. marts 2001 - 12:11 #19
...der er INGEN professionelle, der bruger FP! Det er et \'husmor-program\' til at offentliggøre billeder af husets kat og mors bedste bageopskrifter med :)
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
09. april 2002 - 19:36 #20
ehm... min chef bruger FP, og han tjener kassen på det... det er såvidt jeg ved nok til at kalde ham proffessionel