Avatar billede haubro Nybegynder
08. marts 2001 - 01:07 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Duron 700????????

Hej

Jeg har et gigabyte ga7zx bundkort. hvorfor bliver mit system ustabil når jeg sætter den til at køre 775 mhz jeg har en crom orb køler og min cpu bliver max 43 grader????????
Avatar billede halifax Nybegynder
08. marts 2001 - 01:31 #2
Fortæl lige hvordan du får den til at køre 775. Din Duron 700 vil normalt køre 100 (=FSB) x 7 (=multiplier) Har du \"skruet\" FSB op til 111 = 777MHz, eller har du sat multiplier til 7,75?
Husk, at hvis du øger FSB påvirker det PCI (normalt 33MHz) og AGP (normalt 66MHz) busserne. Ustabiliteten kan skyldes at PCI eller AGP enheder ikke \"kan klare\" den hastighedsforøgelse du måske har foretaget  med FSB?
Avatar billede kurtj Nybegynder
08. marts 2001 - 01:34 #3
Det er sikkert via FSB`en.
Avatar billede unouno Nybegynder
08. marts 2001 - 11:40 #4
mit forslag er at du prøvet at sætte multiplier\'en op på 8x og fsb\'en til 100 (altså 8x100)....det kan du dog kun gøre hvis du har låst din Duron op...(det kan også være den er låst op fra starten..
Avatar billede unouno Nybegynder
08. marts 2001 - 11:41 #5
ellers skal du prøve at hæve din Vcore lidt....
men ikke for meget,,
Avatar billede haubro Nybegynder
08. marts 2001 - 22:45 #6
mange tak for svar. Jeg har satfsb op til 111 som du/i skriver.Jeg kan stille på min multiplier,jeg har got nok låst den op men jeg ved ikke om det er gjordt godt nok.jeg ved ikke om der er nogle cpu\'er der kan være låst? hvordan kan jeg hæve min Vcore på mit bundkort.
tak
Avatar billede haubro Nybegynder
09. marts 2001 - 01:17 #7
ups!!!! jeg kan ikke stille på min multi fidus?
jeg kan ikke finde noget om hvordan man gor på kortet GA-7zx 1
Avatar billede haubro Nybegynder
09. marts 2001 - 01:18 #8
jeg god til at stave????????
Avatar billede kurtj Nybegynder
09. marts 2001 - 01:24 #9
Ikke specielt. ;) Hvis du ikke kan stille din multifidus er det fordi CPU`en er låst. Ergo skal du først have den låst op på L1 broerne.
Avatar billede kurtj Nybegynder
09. marts 2001 - 01:35 #10
Avatar billede halifax Nybegynder
10. marts 2001 - 00:44 #11
Her kan du se en video om \"blyanttricket\" med at låse op for L1. Se under Video reviews - pencil trick
http://www.3dgameman.com/

+ flere andre video\'er.
Avatar billede faggot Nybegynder
15. marts 2001 - 09:34 #12
Så vidt jeg kan se er det fordi du ikke overclocker nok... Hvis det var mig havde jeg valgt at køre op til et sted imellem 40 og 4000MHz - Skulle der i løbet af denne proces opstå en smule røg, så vær opmærksom på at gøre din CPU opmærksom på at det kan være sundhedsskadeligt .. Du skulle jo nødig få en sag på nakken...

Nå, men pøj pøj med det.
Avatar billede halifax Nybegynder
21. marts 2001 - 00:38 #13

haubro >> skal spg. her ikke lukkes?