Avatar billede clausjul Nybegynder
15. oktober 2004 - 12:47 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor kommer der ikke noget i variablerne?

Jeg har en url test.php?mode=test&id=1

Jeg prøver at få dem frem via variablerne $test og $id - men det kan ikke lade sig gøre i 5.0 - Måske skal man konfigurere noget?

Jeg ved godt, at man kan bruge $_GET["test"] og $_GET["id"] - men så skal jeg ændre en helvedes masse steder i koden...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. oktober 2004 - 12:49 #1
Du kan oppe i toppen skrive

  $test=$_GET['test'];

så er det kun een gang.
Avatar billede clausjul Nybegynder
15. oktober 2004 - 12:50 #2
Er det ikke muligt at ændre noget i php-ini? Eller er den afskaffet i 5.0?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. oktober 2004 - 12:51 #3
(og nej, man skal ikke begynde at konfigurere det om, så $test
virker af sig selv. Man skal bruge den "nye" måde)
Avatar billede clausjul Nybegynder
15. oktober 2004 - 12:52 #4
Det er jeg nok enig med dig i. Så må jeg bide i det sure æble, men dit forslag med init-variabler er ikke tosset. Point?
Avatar billede hardstyle_master Nybegynder
15. oktober 2004 - 12:55 #5
Lav dog denne:

<?php
$test = $_GET[test];
$id = $_GET[id];

echo "TEST: $test <br /> ID: $id";

?>

SÅ skal du bruge i links filnav.php?test=nogether&id=nogether
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. oktober 2004 - 12:57 #6
nej tak, ingen point til mig.
Avatar billede hardstyle_master Nybegynder
15. oktober 2004 - 12:58 #7
Erikjacobsen samler ikke på point :)
Avatar billede clausjul Nybegynder
15. oktober 2004 - 12:59 #8
Så lukker jeg af
Avatar billede snie97 Nybegynder
15. oktober 2004 - 14:35 #9
du kan også bruge extract() til at trække variablerne ud med...

fx.
extract($_GET);
Avatar billede olebole Juniormester
15. oktober 2004 - 16:31 #10
<ole>

Og brug også den korrekte måde at lave array-kald på ... _med_ gåseøjne ($_GET["test"]).
Gør med andre ord som Erik - ikke som hardstyle_master. PHP vil godt nok prøve at rette fejlen, men man åbner for en masse fejl ved at udelade dem - herunder sikkerhedsbrister.

/mvh
</bole>