Avatar billede nanders Nybegynder
15. oktober 2004 - 09:48 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Besøgstæller

Kære eksperter,

Har indsat en besøgstæller fra menuen i frontpage på min hjemmeside hos surftown, der reklamerer med frontpage extensions.

Alligevel er alt hvad der står på min side [Besøgstæller] efter at jeg har uploadet.

Koden der er indsat hedder:

<!--webbot bot="HitCounter" u-custom b-reset="TRUE" i-digits="5" i-image="1"
PREVIEW="&lt;strong&gt;[Besøgstæller]&lt;/strong&gt;" i-resetvalue="0" -->

For mig at se ser det ud som, det bare er en kommentar.

Hvad gør jeg galt ?
Avatar billede baitianlong Nybegynder
16. oktober 2004 - 22:54 #1
Det ligner godt nok en html kommentar. Kan dit webhotel håndtere php og mysql, så kan jeg kode det for dig på 10 linier :)
Avatar billede nanders Nybegynder
17. oktober 2004 - 10:42 #2
Hej legende,

Hvis du gider det ville det være alletiders.

Er det ikke mærkeligt at Frontpages indbyggede besøgstællere ikke virker hos surftown?

De har php og mysql - siger de

mvh. nanders
Avatar billede baitianlong Nybegynder
17. oktober 2004 - 14:05 #3
Først uploader du det her php-dokument og kører det, for at lave tabellen:

<?php
mysql_connect("localhost", "brugernavn", "adgangskode");
mysql_select_db("databasenavn");
mysql_query("CREATE TABLE taeller(nr int(5) auto_increment PRIMARY KEY, ip varchar(15));");
mysql_close();
print "Tabel oprettet!";
?>

Så skriver du dette som din tæller:

<?php
mysql_connect("localhost", "brugernavn", "adgangskode");
mysql_select_db("databasenavn");
$ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
mysql_query("INSERT INTO taeller(ip) VALUES('$ip')") or die(mysql_error());
$query = mysql_query("SELECT nr FROM taeller ORDER BY nr DESC LIMIT 1") or die(mysql_error());
if($row = mysql_fetch_assoc($query)) $nr = $row['nr'];
$antal = mysql_num_rows(mysql_query("SELECT nr FROM taeller WHERE ip='$ip'")); //Virker kun for folk med fast IP
?>
<html>
Du er besøgende nr: <?= $nr ?> :)<br>
Du har været her: <?= $antal ?> gange :)
</html>

Du kan kalde siderne, hvad du vil, bare husk .php i stedet for .html som filtype :)

Prøv at se om du kan få det til at virke, scriptet er i hvert fald fint nok.