Avatar billede halager Nybegynder
14. oktober 2004 - 20:35 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

tilføj echo under form uden at opdatere siden

jeg har en form der bliver submittet og valideret og så en if (fejl) echo "der var en fejl". Jeg ville gerne have denne echo til at stå under formen (i øjeblikket bliver siden opdateret så formen forsvinder og kun fejlmeddelesen står på siden)
Avatar billede hmortensen Nybegynder
14. oktober 2004 - 21:06 #1
<form action......>
<input.....>
</form>
<?php
if ($_GET["fejl"] == 1)
echo "Du har kvajet dig!";
?>
Avatar billede halager Nybegynder
14. oktober 2004 - 22:46 #2
??
Det får såvidt jeg kan se ikke formen til at blive stående på siden
Det er meningen at brugeren ikke skal trykke sig tilbage for at udfylde formen rigtigt
Avatar billede roenving Novice
14. oktober 2004 - 22:47 #3
Hvad så med at lave en javascript-validering først ?-)
Avatar billede halager Nybegynder
14. oktober 2004 - 23:10 #4
Ja det er en mulighed, jeg kunne bare godt tænke mig hvis der var en løsning i PHP
Avatar billede roenving Novice
14. oktober 2004 - 23:12 #5
Hvis du bruger php skal dokumentet nødvendigvis opdateres, så du kan ikke gøre det uden den omfattende genskabelse af data i hvert eneste felt ...
Avatar billede halager Nybegynder
14. oktober 2004 - 23:27 #6
Ok, så må jeg prøve noget javascript. Tak, vil du have point, så send et svar
Avatar billede roenving Novice
14. oktober 2004 - 23:32 #7
Men du skal alligevel lave en php-validering (ellers bør du jo ikke fylde det i din database !-), men det vil selvfølgelig være mere brugervenligt at lave en client-side validering, så brugeren har chancen for at få et hint om fejlen før du har brug for en submit !o]

-- og velbekomme '-)
Avatar billede roenving Novice
14. oktober 2004 - 23:33 #8
;O)
Avatar billede bojo Nybegynder
15. oktober 2004 - 08:30 #9
mon du mener sådan noget her
skriv ups i 1. felt så er det en "fejl"

<?
//her tjekkes formen for fejl
//if( fejl )
if( $t1 == "ups" ) {
    $fejl = "Ups, det var ikke godt";
}
else {
    $fejl = "";
        //videre behandling
}
?>
<html>
<body>
<form method="POST" action="<? echo $PHP_SELF ?>">
  <input type="text" name="t1" size="20" value="<?echo $t1?>"><br />
  <input type="text" name="t2" size="20" value="<?echo $t2?>"><br />
  <input type="submit" value="Send" name="B1"><input type="reset" value="Nulstil" name="B2"><br />
</form>
<p><?echo $fejl?></p>

</body>

</html>
Avatar billede bojo Nybegynder
15. oktober 2004 - 08:31 #10
hov glemte at skrive: den opdatere godt nok, men beholder sine data
Avatar billede roenving Novice
10. december 2004 - 13:50 #11
Tak for point ;~}