Avatar billede mimi Nybegynder
14. oktober 2004 - 20:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Indsætte flere data i MySQL DB

Jeg forsøger at indsætte data i flere felter, men får en fejlmeddelelse:
Expected 'End'
/information/tilfoej_nyhed.asp, line 59, column 81

<%
'Tjekker om formen er "aktiveret"
If Request("mode") = "opret" Then

head = Request.Form("head")
nyhed = Request.Form("nyhed")
link = Request.Form("link")

'Databaseforbindelse oprettes
Dim objConn
Dim objRS
Set objRS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

objConn.ConnectionString="DRIVER={MySQL};SERVER=localhost;DATABASE=vibytaekwondokl;UID=vibytaekwondokl;PWD=6Vbr3uf3;"
objConn.Open
[linje 59]
objRS.Open "INSERT INTO nyheder(dato, head, nyhed, link) VALUES('CURDATE()', '" &head&"', '" &nyhed& "', '" &link& "')", objConn, 1,3

'Luk databaseforbindelse
'objRS.Close
'Set objRS = Nothing
objConn.Close
Set objConn = Nothing

Response.Redirect("/information/nyhedsarkiv.asp")
End If
%>

Jeg bruger nøjagtig samme kode til en anden side, hvor der dog kun skal indsættes i ét felt og nu har jeg så modificeret koden, så den passer til denne side, men jeg har kigget og kigget og eksperimenteret og eksperimentet, og jeg kan simpelthen ikke gennemskue, hvor der skal rettes, for at det virker.
Håber nogen kan hjælpe.
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2004 - 20:38 #1
Prøv at lave mellemrum mellem & tegnene sådan her
objRS.Open "INSERT INTO nyheder(dato, head, nyhed, link) VALUES('CURDATE()', '" & head & "', '" & nyhed & "', '" & link & "')", objConn, 1,3
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
14. oktober 2004 - 20:39 #2
Jeg tror ikke at fejlen er i linie 59! Jeg kan i hvert fald ikke finde nogen fejl. Med inkluderede filer kan linienummeret ofte være misvisende. Er dette hele filen?

Følg evt disse trin:
Sæt ' for linien der redirecter.

Prøv at skrive
Response.Write ("Hej")
lige før linien du mener giver fejl, og se om det bliver udskrevet. Flyt Response.Write ("Hej") en linie ned og prøv igen. Bliv ved til der ikke længere står "Hej" på siden. Så ved du præcis hvor fejlen opstår

Send Hele fejlmeldingen ind.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
14. oktober 2004 - 20:40 #3
Korrekt bertie, det skal prøves. Men hvis det er en almindelig windows server plejer det ikke at give fejl
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2004 - 20:41 #4
Ellers så prøv at tælle If og End If og se om de passer sammen.
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2004 - 20:44 #5
ldanielsen> col 81 passer med hvor det første & tegn står, så derfor ellers er jeg enig med dig, det bør den kune finde ud af :-)
Avatar billede mimi Nybegynder
14. oktober 2004 - 21:06 #6
Bertie, tak - det var faktisk bare det med mellemrummene, der gjorde forskellen. :)
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2004 - 21:30 #7
Det var da godt, så ligger jeg lige et svar :-)
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
15. oktober 2004 - 11:20 #8
Bare af interesse: Hvilken server snakker vi om?