Avatar billede devil666 Nybegynder
14. oktober 2004 - 14:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Implode og Explode

hejsa

jeg har et lille problem, er ikke så god til php, og jeg skal lave min egen implode og explode funktion og jeg fatter hat af det... er der nogle kloge der kan vise og forklare hvordan man laver sådan nogle...

på forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2004 - 16:06 #1
Prøv at beskrive lidt nærmere, hvad det er du vil. Der er jo ingen grund til at lave sine egne implode/explode-funktioner, for de findes jo allerede... så det er nok noget andet, du er ude på.
Avatar billede devil666 Nybegynder
15. oktober 2004 - 09:33 #2
det er menningen at vi skal prøve at lave vores egene funktioner i php, og jeg er ikke den største haj til php.
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2004 - 14:12 #3
implode burde du kunne klare selv. Den er ikke svær.

Explode er lidt værre medmindre du kan "snyde" ved at bruge split() eller preg_split(). Ellers kan du for eksempel benytte en løkke og følgende funktioner:

http://dk.php.net/manual/da/function.strstr.php
http://dk.php.net/manual/da/function.substr.php

Og så får du ikke mere. Hvis du virkelig ikke kan finde ud af at få startet, må du snakke med din underviser.

Når du er startet med noget kode, kan du eventuelt vende tilbage her, men forvent ikke, at folk vil lave din lektioer for dig.
Avatar billede devil666 Nybegynder
25. oktober 2004 - 20:21 #4
har selv lavet det men tak for hjælpen
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2004 - 20:25 #5
Så laver jeg lige et svar.