Avatar billede unouno Nybegynder
07. marts 2001 - 21:23 Der er 81 kommentarer og
1 løsning

T-brid og Abit ikke over 1030mhz

hej hej jeg har lige unlocket min T-bird 900mhz og ville selvfølig til at clocke den. først prøvet jeg med 1ghz (10*100)det kørte ok. så ville jeg prøve 1050 mhz (10*105) men da den skulle til at starte med indlæsningen windows (ME) skrev den at det er en ugyldig system disk (NOGET I DEN RETNING)..så trykker jeg enter for at går vidre, så står den lige lidt også skriver den at FILEN VMM32.vxd ikke findes eller den er beskadiet...og jeg skal geninstaller den....
men hvis jeg sætter den tilbage på 1000 (10*100) så starter den godt nok op igen..

det højeste jeg kan køre er 1030 mhz(10*103)...

MIT SYSTEM:
T-bird 900mhz
Abit KT7 bundkort
256 mb ram pc 133
soundblaster live 1024
Geforce 2 gts 250@410 mhz
scsi kort.

HJÆLP MIG....FORDI jeg vil gerne have min cpu til at køre mere end 1ghz....

HJÆLP

et Abit KT7
Avatar billede toast Nybegynder
07. marts 2001 - 21:33 #1
unouno--->Hvorfor kører du med en så høj multiplier?? Sæt multiplieren ned og øg FSB\'en. Det giver bedre ydelse end en processor med høj clockfrekvens og lav FSB. Prøv og øg Vcore lidt. og husk at bruge god køling. Så bør du kunne rive den lidt højere op.

Mvh. Toast
Avatar billede makse Nybegynder
07. marts 2001 - 21:38 #2
Læs evt.

Lidt om OC på et KT7
http://www.apushardware.com/faqs/kt7faq/kt7faq.htm Vælg OC i menuen.

Eller generelt om OC af Duron og T-bird.
http://www6.tomshardware.com/cpu/00q2/000623/index.html

Avatar billede unouno Nybegynder
07. marts 2001 - 21:39 #3
ja men hvad hjælper det at hæve FSB\'en, den kan jo ikke komme over 1030 mhz aligevel.. og det skal den. det er sku da noget underligt den gør når den kommer over de 1030mhz. der hvor jeg købte bundkortet står der at den kunne klart op til 1200mhz..
Avatar billede kurtj Nybegynder
07. marts 2001 - 21:45 #4
Ja, bundkortet. Men det er ikke ensbetydende med at du kan få din 900 til at køre 1200Mhz.
Avatar billede kurtj Nybegynder
07. marts 2001 - 21:49 #5
Iøvrigt kan hævning af FSB hastigheden også meget nemmere gøre maskinen ustabil.
Avatar billede unouno Nybegynder
07. marts 2001 - 21:49 #6
tror du ikke den kan klare det \'\'kurtj\'\' jeg synes det lyder lidt underligt at den ikke kan komme over 1030 mhz...
det er da også en underlig fejl den melder hvis det er min cpu der ikke kan klare det,,,ER DET IKKE
Avatar billede kurtj Nybegynder
07. marts 2001 - 21:59 #7
Noget i dit system kan ihvertfald ikke li det. Prøv at øge din Vcore LIDT af gangen. Ellers prøv den nye trend, sænk din Vcore. Det er lykkedes for nogle at clocke højere ved at sænke Voltene på kernen.

Det med fejlene kunne være noget fra rammene.
Avatar billede unouno Nybegynder
07. marts 2001 - 22:04 #8
jeg har øget min Vcore lidt men det var ikke ret meget, og lige lidt hjalp det......
skal jeg prøve at smide nogle andre ram i..(har 128mb pc 100 ram) hvad siger du til det
Avatar billede kurtj Nybegynder
07. marts 2001 - 22:06 #9
De andre er da pc133. Så det tror jeg godt du kan glemme. Med pc100 altså.
Avatar billede unouno Nybegynder
07. marts 2001 - 22:08 #10
synes nok....men der kunne jo ikke ske noget ved at prøve..(bliver bare ikke i aften)
Avatar billede kurtj Nybegynder
07. marts 2001 - 22:19 #11
Også kunne dit clockede grafxkort sikkert også nemt lave et eller andet når du forøger Fsb`en. Den blir vel temmelig lun.
Ulempen ved at øge Front side bus hastigheden er, at det kan koste andet end Cpu`en. Jeg måtte skrotte et Gforce2 kort fordi jeg åbenbart kørte for længe ved 112Mhz Fsb. Det var jeg desværre nødt til(hvis jeg ville køre 909Mhz), fordi min T-bird ikke vil låse multiplieren ordentligt op. :(
Avatar billede unouno Nybegynder
07. marts 2001 - 22:24 #12
Det er ikke endgang fordi mit geforce er varmt...
den er kun 32 grader og 40/41 efter en 3dmark test..
Avatar billede kurtj Nybegynder
07. marts 2001 - 22:27 #13
Okay, Man kan som regel også se om billedet bliver uskarpt eller skifter farver, så har den det ret varmt. ;)
Avatar billede unouno Nybegynder
07. marts 2001 - 22:30 #14
NÅ nok snak om  grafikkort....
du har ikke andre godt forslag til hvad der ellers kunne være galt...

jeg tænkt på om det måske ville hjælpe og opdater min bios
Avatar billede toast Nybegynder
07. marts 2001 - 22:32 #15
Jeg kan altså ikke forstå hvorfor det er så vigtigt, at din TB skal køre med en lav FSB og en høj clockfrekvens???? Processorer med lavere clockfrekvens og høj FSB æder dit system! Du har pc133 ram, hvorfor kører du ikke med FSB på 133 istedet for 100? 133 x 7,5 = 997,5. start med det, og se så hvor meget dine ram vil tag.

Mvh Toast
Avatar billede toast Nybegynder
07. marts 2001 - 22:34 #16
En øgning på 33 mhz FSB og din processor ydelse vil snildt svare til, at dit system blev suppleret af en 450 Mhz P3
Avatar billede unouno Nybegynder
07. marts 2001 - 22:35 #17
har aldrig fattet det der med FSB og ram....

KURTJ siger lige han har brændt et geforce af ved at køre med 112mhz fps....
så vil mit vel først og fremmes brænde af ved 133....(det kan godt være i synes jeg er dum men har ikke lige fattet pointen i det endnu)
Avatar billede kurtj Nybegynder
07. marts 2001 - 22:42 #18
Nu er det jo bare lige det at rammene sikkert allerede kører ved 133Mhz også vil du sætte dem op på 166 istedet.

Fsb ændrer hele bundkortets bushastigheder. Højere ydelse men bliver også meget nemt ustabil.

Multiplieren ændrer kun hastigheden på Cpu`en.
Avatar billede toast Nybegynder
07. marts 2001 - 22:44 #19
Når du øger FSB\'en i et system, så \"tuner\" du samtlige komponenter i dit system, inklusive AGP/PCI porten, som ved standard kører 66 og 33 Mhz(mener jeg). Når du clocker dit system op, så øger du Mhz frekvensen i PCI/AGP porten, dette kan sjældent, meget sjældent, resultere i at grafikkortet brænder sammen.

FSB er båndbredden på computeren, og flaskehalsen.
Se en FSB som en motorvej, forestil dig at denne motorvej er 4 sporet. Hvis man så tilsætter 2 ekstra spor på motorvejen, tillades der naturligvis, at mere traffik kan passere.
Det jeg prøver og sige er, at jo højere FSB, jo mere data kan der løbe rundt i systemet.
Avatar billede unouno Nybegynder
07. marts 2001 - 22:45 #20
OK....
men jeg synes nu bare det er underligt at den ikke kan komme over 1030 lige meget hvad multiplir/FsB står til
Avatar billede toast Nybegynder
07. marts 2001 - 22:48 #21
Du kan selvfølgelig også godt komme over 1030 Mhz, men jeg synes du skal vente med at søge høje processorclockfrekvens og søge efter høj FSB, da det stensikkert vil øge din computers ydelse betydeligt!! f.eks. en TB med en FSB på 160 har stadig FSB\'en som flaskehals. Så prøv og forestille dig hvor meget din lave FSB holder dit ellers kanone sytem tilbage.
Avatar billede kurtj Nybegynder
07. marts 2001 - 22:48 #22
unouno >> så syntes jeg du skulle kigge på de links makse har lagt længere oppe. Det ville være en god ide at kigge alt igennem til både Duron/T-bird.
Avatar billede unouno Nybegynder
07. marts 2001 - 22:51 #23
synes ikke rigtig der står det helt store på makse\'s links...men det kan da godt være det bare er mig
Avatar billede unouno Nybegynder
07. marts 2001 - 22:53 #24
har prøvet at køre 111 eller 113 men der frøs den inden den kom ind i windows
Avatar billede kurtj Nybegynder
07. marts 2001 - 22:59 #25
Jeg prøver lige at finde nogen links du kan kigge på.
Avatar billede toast Nybegynder
07. marts 2001 - 22:59 #26
111 x 10 = 1111 Mhz? Det er galt! Meget få mennesker kan køre med multiplier på 10. Disse mennesker er FSB/ocerclocke enthusiaster, så mit råd til dig er: sænk den multiplier! og øg FSB\'en. Hvis dine ram ikke kan klare 111 FSB, så er det ihvertfald ikke pc133 ram.
Avatar billede unouno Nybegynder
07. marts 2001 - 23:01 #27
HMM...på min\'e ram står der selv pc 133  (det var også der for jeg ikke kunne forstå det)

Kurtj\'\' det ville bare være fint hvis du kunne finde nogle links
Avatar billede unouno Nybegynder
07. marts 2001 - 23:10 #28
kan man ikke hente et lille program der kan se hvad der er for nogle ram man har... om det er pc 100 eller 133 eller hvad det nu er
Avatar billede kurtj Nybegynder
07. marts 2001 - 23:43 #30
Sisoft sandra !!

http://www.zdnet.com/downloads/stories/info/0,,000EX9,.html
Avatar billede unouno Nybegynder
08. marts 2001 - 09:50 #31
HEJ IGEN..
jeg går på skole med en der tror han er meget klog på computer (det er han også lidt)..
han siger at jeg skal prøve at sætte men fsb til 133/!!(kan ikke lige huske hvad der står efter /)
....det var noget i t-pipper\'ens TEK.  der gjorde at den ikke kan køre 105 f.eks....(de plejer at skulle køre ved 133 fsb siger han)....ER DET RIGTIGT ELLER ER DET HAM DER ER FORKERT PÅ DEN.....
Avatar billede zycho Nybegynder
08. marts 2001 - 12:58 #32
Jeg tror det er forkert. Han tror nok bare det du har citeret fra ham, fordi man normalt hører om en FSB på 66 - 100 - 133 o.s.v. (altså lige tal).

Hvis du ser overclokingsider på inettet ser du også at de har \"skæve\" fsb´er.
Avatar billede toast Nybegynder
08. marts 2001 - 14:49 #33
For helvede.....
unouno--->Før du røg den computer igen, så råder jeg dig kraftig til, og finde lidt mere ud af hvad en FSB er og fungere.
Thunderbird (den du har) kører ved stadard på 133 Mhz FSB. Din køre på 100 Mhz. kan du forstå at der er noget igalt? Smut ud i din BIOS og sæt indstilingerne sådan--> (multiplier)7,5 x 133(FSB)=997,5 Mhz.

Jeg gider ikke sende flere svar til dig, da jeg for længst svarede på dit spørgsmål.

mvh. Toast
Avatar billede unouno Nybegynder
08. marts 2001 - 15:10 #34
YESYES du har svaret men hvad hjælper det når det ikker noget man kan bruge til noget....jeg skal have den til at køre mere end 1000mhz, (så hjælper det sku ikke at jeg sætter den til 7,5 x 133)..
Avatar billede toast Nybegynder
08. marts 2001 - 15:21 #35
heh, med alt respekt, tillader jeg mig og sige: sikke dog et åndssvagt reply. sæt FSB\'en på 134 og multiplieren på 7,5 (7,5 x 134 = 1005) og du er over den 1 Ghz. Øg evt. FSB\'en endnu mere hvis muligt.

Toast
Avatar billede unouno Nybegynder
08. marts 2001 - 15:40 #36
ja så er jeg over, men det skal også være sådan at man kan mærke det....
jeg ville som sagt gerne nå 1,1ghz
Avatar billede toast Nybegynder
08. marts 2001 - 19:00 #37
Hvis du gerne vil nå 1,1 Ghz, så sørg for en god køler og nogle gode kvalitetsram. følgende opsætninger vil være mest logiske:
1. 8 x 137 = 1096
2. 7,5 x 146 = 1095

nr. 2  opsætning vil være den bedste, da FSB\'en er højere. Tilgengæld er den også den sværeste og nå. Du skal måske have nogle nye rammoduler.

Du vil ikke kunne mærke vildt meget mellem 1100 Mhz og 1000 Mhz.

Toast
Avatar billede kurtj Nybegynder
08. marts 2001 - 19:04 #38
Tjae, eller osse ender dit grej som TOAST.

Over and out.
Avatar billede toast Nybegynder
08. marts 2001 - 19:12 #39
kurtj--->Det er ikke dit problem.

unouno--->Det skal nok gå, så længe du har nogle stabile rammoduler og god køling på din processor. Smut ud i BIOS efter du har overclocket din processor, og se hvor varm den er.

Toast
Avatar billede zycho Nybegynder
08. marts 2001 - 21:08 #40
toast >>

Citerer dig lige:

<snip> Thunderbird (den du har) kører ved stadard på 133 Mhz FSB. Din køre på 100 Mhz. kan du forstå at der er noget igalt?  <snip>

Det er kun de aller nyeste som kører med 133 mhz DDR FSB (effektivt 266 mhz). Disse nye modeller med den nye fsb findes vist nok kun i en 1000 mhz model og en 1200 mhz model.
Alle \"gamle\" T-Birds kører med 100 mhz DDR FSB (effektivt 200 mhz).

Avatar billede zycho Nybegynder
08. marts 2001 - 21:10 #41
Og da det en T-Bird med 100 mhz DDR fsb \"unouno\" har, tror jeg ikke der er noget galt.

Avatar billede toast Nybegynder
08. marts 2001 - 21:48 #42
Zycho--->Faen snakker du om? smut op og kig på unounos specs. læg mærke til det her \"Abit KT7 bundkort - 256 mb ram pc 133\". Ergo, han køre med 133 Mhz SDRAM FSB. Desuden er regnestykket det samme. Det eneste man skal gøre er at gange FSB\'en med 2. alt dette er naturligvis kun i tilfælde af, at man har DDRRAM installeret.
Avatar billede unouno Nybegynder
09. marts 2001 - 08:00 #43
her i går ville jeg lige prøve at sætte fsb\'en til 133 og multiplieren til 7,5 som i forslog. men der ville den ikke engang boote op, (den tænte ikke skærmen).........

(ham der jubassen jeg går på skole med siger at den fejl den kommer med (når man sætter den til 10,5*100) er fordi windows tror at man har en 900mhz og lige pludselig har man så en 1050mhz....og det skulle den ikke kunne accepter (det var noget iden retning han sagde) Tror i så det ville hjælpe at formater Windows....??
Avatar billede unouno Nybegynder
09. marts 2001 - 09:07 #44
JEg kom til at tænke på om det måske var boardet der ikke kan klare mere end 1ghz....

jeg var lige inde på edbpriser og der står den kan klare 1ghz. men inde på shg\'s hjemmeside (der hvor jeg købte det) står der den kan klare 1200mhz..hvad skal man så tro....
(har ikke lige kigget i min bundkortmanual)

har set nogle der har det samme bundkort, som har haft deres cpu op og køre 1300..(så det skulle ikke være boardet der ikke kan klare det..
(men hvis det er boardet der ikke kan klare det vil det så ikke hjælpe at opdater biosen)
Avatar billede unouno Nybegynder
12. marts 2001 - 13:50 #45
HALLO DER MÅ DA VÆRE EN DER kan hjælpe......

kan man ikke se et sted på nettet hvor meget et\'s bundkort kan klare (med en bestemt version af bios)....F.eks. kan den klare 1 ghz med version 1,6 (ved sku ikke om der er noget der hedder det men det siger vi bare lige)..
også kan den klare 1,2ghz med version 1,7..
Avatar billede mlj Nybegynder
12. marts 2001 - 13:55 #46
Der er forskel på cpu´er. Nogle er lettere at overclocke end andre.

xtom´har vist en TB 900 der kører 1100...
Avatar billede unouno Nybegynder
12. marts 2001 - 20:16 #47
MLJ\'\'\'JA MEN det skulle sku nok lade sig gøre at clocke den til mere en 1g
Avatar billede mlj Nybegynder
12. marts 2001 - 20:29 #48
Ja, helt sikkert!

Men husk at have rigtig god køling! Installer evt. et motherboard-monitor program og find ud af hvor varm din cpu er!
Avatar billede unouno Nybegynder
12. marts 2001 - 20:34 #49
Det har jeg gjordt og den er kun 29 grader når jeg ikke laver det store. og 40/41 grader under fuldbelastning....
er det ikke nok....
Avatar billede mlj Nybegynder
12. marts 2001 - 21:01 #50
Jo, det lyder som en fin temp!

Mærkeligt, den ikke kan komme højere! Jeg har desværre ikke selv erfaring med overclocking af Thunderbird, men jeg surfer lige en tur...
Avatar billede unouno Nybegynder
12. marts 2001 - 21:07 #51
det skal du være velkommen til....

mlj\'\' tror du ikke det hjælper at opdater biosen
Avatar billede mlj Nybegynder
12. marts 2001 - 21:14 #52
Det er altid godt at opdatere sin BIOS!
Avatar billede unouno Nybegynder
13. marts 2001 - 10:22 #53
OK....
jeg har godt nok ikke prøvet det før, men skal man ikke bare gå ind på ABIT\'s hjemmeside og finde en update til biosen....

(er det bare en lille exe fil man skal køre fra windows eller hvordan foregår det)
Avatar billede mlj Nybegynder
13. marts 2001 - 16:59 #54
Som regel er der både et flash-bios program og selve filen med bios-opdateringen

Gem bios opdateringen på en diskette.

kør flash-programmet. Det spørger hvor, du har bios-opdateringen. Skriv a:\\(filnavn)
Det spørger også, omdu vil gemme den gamle, og det vil du selvfølgelig (f.eks. oldbios.old )

Hvis du er i tvivl om noget, så spørg!

MLJ
Avatar billede unouno Nybegynder
15. marts 2001 - 07:54 #55
det lyder ikke til at være så svært..
men hvorfor vil du gemme bios opdateringen på en diskette. kan man ikke bare gemme den på harddisken....(og så sige den ligger der).......

(skal man også gemme den gamle bios på en diskette eller må den gerne ligge på harddisken...)
Avatar billede unouno Nybegynder
15. marts 2001 - 09:43 #56
MLJ...
jeg har lige kigget lidt efter en bios update. og jeg fandt frem til den her http://www.abit-usa.com/english/index.htm.......
er den ikke oK... eller hva.
Avatar billede mlj Nybegynder
15. marts 2001 - 09:44 #57
Det skal helst være på en disk, for ikke alle flash-programmer kan finde bios-opdateringen på harddisken.(selvom du skriver den rigtige sti) Det er tilfældet med mit program. Men hvis det virker på din pc, så er det ok.
Avatar billede unouno Nybegynder
15. marts 2001 - 09:57 #58
MLJ...
da jeg var inde på abit\'s hjemmeside ville jeg jo som sagt lige finde en bios opdate. da jeg så gik der ind stod der at man kunne \'\'klikke her for at se hvordan man gør\'\' det gjorde jeg jo så...
men da jeg så på den side blev jeg lidt forviret..det så total svært ud (når det er første gang man skal gøre det)..
jeg ved ikke om man kan gøre det på en anden måde eller hva....det var ikke sådan at jeg kan få dig til at lave en lille guide til mig...(det er lidt lætter at forstå)...
Avatar billede mlj Nybegynder
15. marts 2001 - 10:05 #59
Jo, det er den! kt7wz.exe, og det ser ud til at den indeholder både flashprogrammet og bios-opdateringen!
Avatar billede mlj Nybegynder
15. marts 2001 - 10:09 #60
Du har ikke dos til din WinME, vel?

Jeg vender tilbage om et par timer! Har lidt travlt!
Avatar billede unouno Nybegynder
15. marts 2001 - 11:32 #61
nej jeg har ikke dos til min ME...
men kan jeg ikke bare tage en win98 start disk og booteop på (så er jeg jo i dos)....
eller skal jeg til at downloade en dos til me.(den fylder jo heller ikke så meget hvis det er)
Avatar billede unouno Nybegynder
15. marts 2001 - 11:34 #62
men hvis du ville så måtte du gerne lave sådan en lille guide til mig så vil jeg blive meget glad....
du skal bare spørge hvis der er noget.....(kommer først igen om en time, skal til time nu)(gå stadig i skole, DET ER SYGT)
Avatar billede mlj Nybegynder
15. marts 2001 - 13:30 #63
Pak filerne ud ved at dobbeltklikke på kt7wz.exe

Lav en boot-diskette
( Kontrolpanel>Tilføj/fjern programmer>Fanebladet startdiskette)
Eller prøv med en Win 98 startdisk, hvis du har en liggende.

Når det er gjort, så kopier de to udpakkede filer over på boot-disketten.

Genstart computeren. Gå ind i bios>advanced BIOS features og sæt \"first boot device\" til floppy. Gem ændringer i bios.

Nu skulle computeren gerne starte op på disketten i dos.

skriv \"awdflash\"
Herfra fortæller programmet hvad du skal gøre.

Men opdater kun din bios hvis du er sikker på det du laver!!!
Avatar billede unouno Nybegynder
15. marts 2001 - 13:39 #64
ok det vil jeg lige prøve en gang når jeg komme hjem...men jeg har læst et sted at man skal gemme sin gamle bios (hvor jeg har læst det kan jeg ikke huske)..
spørg programmet selv om man vil gemme den gamle bios eller hva..

Hvor lang tid tager det ca at opdater biosen..
Avatar billede mlj Nybegynder
15. marts 2001 - 13:51 #65
Programmet spørger om du vil gemme den gamle bios! (se min post fra 13/3 2001 16:59:44)

selve opdateringen tager vel ca. 30 sek. -der er  indikatorer, der viser hvor fremskreden processen er.

MLJ
Avatar billede unouno Nybegynder
16. marts 2001 - 08:05 #66
UPs (så var det her jeg havde læst det)..

OK:: jeg må lige se om jeg får tid til at prøve her i wek..
skal nok lige skrive tilbare når jeg har Har fundet ud af noget (OG måske med nogle point der skal deles ud :=)
Avatar billede unouno Nybegynder
19. marts 2001 - 09:45 #67
HEJ IGEN
jeg har lige prøvet at opdater min bios her i wek..(til WW)
men det hjalp Desvære ikke, den kommer stadig med fejlen når man starter win (når den køre over 1000)

men fandt lige ud af at hvis jeg tog mit scsi kort ud (af pci slotet)..kunne jeg godt stille på fsb\'en (kunne kør 110 på fsb\'en...hvor jeg før kun kunne køre 100, altså med scsi kortet i)...

(jeg prøvede at sætte fsb\'en til 110 om multiplieren til 9.
den startede godt nok op, og jeg kunne køre en 3dmark test. men da den så var færdig med testen ville jeg ind i et program men da FRØS den...(for at se hvor varm cpu\'en var)
hvormeget tror i jeg skal hæve Vcore\'en....nu er den 1,75 mener jeg
Avatar billede unouno Nybegynder
21. marts 2001 - 13:42 #68
da jeg havde prøvet at få den til at køre 1100mhz ville den jo ikke boote.
men så pillede jeg batteriet ud, og den resatte biosen. når man så får ind i biosen står multiplieren til 5x og fsb\'en til 100.
men min cpu køre 900mhz (altså når den starter)
kan det have noget med det at gøre??

HJÆLP det er noget lort den ikke kan komme meget over 1000
Avatar billede mlj Nybegynder
21. marts 2001 - 15:13 #69
Starter computeren ikke op hver gang du tænder for den?

få evt gode ideer her:
http://overclockers.cssftware.com/cpudb/index.cfm
Avatar billede unouno Nybegynder
22. marts 2001 - 12:33 #70
jov computeren starter hver gang jeg tænder den..
(hvorfor spørge du om det ???)

men den vil ikke boote hvis jeg sætter den til 11*100..!!
Avatar billede unouno Nybegynder
22. marts 2001 - 12:42 #71
er der ikke en der har et forslag til hvad jeg skal sætte Vcore\'en op til...
jeg har været inde på overclockers og så under cpu database..
men der er der nogle der har den på 2,2 og det synes jeg lyder lidt vildt
Avatar billede mlj Nybegynder
22. marts 2001 - 16:29 #72
OK, jeg misforstod det.

\"men min cpu køre 900 mhz(altså når den starter)\"
Avatar billede unouno Nybegynder
09. april 2001 - 07:50 #73
jeg er ked af det men har ikke fået den til at køre over de 1030 mhz.....
så der er altså ingen point
Avatar billede mlj Nybegynder
09. april 2001 - 08:56 #74
unouno > Hvor gammel er din Cpu? Jeg har læst et eller andet sted at den første serie T-Bird ikke kan nå 1GHz. Det har noget at gøre med den kode der står på den.
Avatar billede unouno Nybegynder
09. april 2001 - 14:29 #75
jeg mener at jeg havde haft den i en lille månede da jeg lavede spørgsmålet her...(men er ikke sikker)

men jeg har da kørt 108*9,5 det kørte da også godt nok....
men ville bare gerne have den højre op.
Avatar billede toast Nybegynder
09. april 2001 - 19:20 #76
Tjaaah....Jeg kan ikke se nogen grund til, at du ikke skal dele ponitene ud!!! Mange herinde har brugt Deres tid, på at give dig råd og hjælp! Hvilket er en lige så stor grund til at dele point ud, som det er at give en, som har svaret korrekt- I det er tilfælde ihvertfald.

Desuden ændrede du dit spørgsmål! Du ville have den over 1GHz, men nu skal det være 1030MHz- hvad næst? 1100MHz? plat.

Efter at have læst samtlige svar herinde, så kan jeg konkludere, at Du skoder totalt til og clocke op, eller at din computer helst ikke vil overclockes - hvad jeg tror, vil jeg ikke udtale mig om.

Sidst men ikke mindst, så snakker vi om 30 point- Helt ærligt! Hvor smålig er man så???

Giv mlj dem, han ser udmiddelbart ud til og have brugt en del tid, på at hjælpe dig, med dit \"mislykkedes\" overclockprojekt.

/ Toast....
Avatar billede unouno Nybegynder
10. april 2001 - 15:26 #77
det er da rigtigt at i har brugt meget tid på mig og min lorte computer men jeg har jo ikke fået svaret på hvordan jeg får den over de 1ghz....

MEN bare for at være flink så får i da nogle point...
Avatar billede unouno Nybegynder
10. april 2001 - 15:28 #78
HÆÆÆm jeg kan ikke give dem point fordi jeg har jo haft dem afvist.....
så skal i lige skrive et svart
Avatar billede mlj Nybegynder
17. april 2001 - 12:45 #79
Svar!

Avatar billede unouno Nybegynder
17. april 2001 - 14:01 #80
du får sku dem alle samme´n
Avatar billede unouno Nybegynder
17. april 2001 - 14:02 #81
du får sku dem alle samme´n
Avatar billede mlj Nybegynder
17. april 2001 - 14:58 #82
Takker!