Avatar billede pewolle Nybegynder
14. oktober 2004 - 12:39 Der er 8 kommentarer

Jobliste (taskmanager) lukker selv efter 0,5 – 1 sek.

Jeg har et problem med en Windows 2000 WS på dansk, SP4 – alt up to date.
Det egentlige problem er, at jeg ikke kan opdatere Panda Antivirus, men har ikke problemer med at komme på nettet op anden måde.

Jeg ville se om jeg kunne se hvilke ting der kører, men når jeg åbner joblisten, lukker den selv efter under 1 sek.
Det sammen sker når jeg åbner Services konsollen.

Jeg kan lige nå at se, at der bl.a. kører en proces er hedder zonealarm.exe.
Men dette program er ikke installeret, da vi anvender firewallen i routeren.

Jeg kan ikke nå at stoppe processen før vinduet lukker.

Jeg kan kun tilgå regedit, services og jobliste hvis jeg starter op i safemode.

Jeg har checket regedit ....... /run/ og menuen start – der er ingen ting der står til at skulle starte op.

Er der nogle der har gode ideer?
Avatar billede morten_leth Nybegynder
14. oktober 2004 - 12:49 #1
http://www.sysinternals.com/
smut ind forbi her og hente et program der hedder pskill den hører ind under pstools suiten, så kan du i hvert fald slå den proces ihjel hvis du mener det er den... ;)
http://www.robvanderwoude.com/processes.html
der kan du i hvert fald blive lidt klogere hehe...
Avatar billede fromsej Praktikant
14. oktober 2004 - 13:15 #2
Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker og kører du Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede pewolle Nybegynder
15. oktober 2004 - 10:45 #3
Tak for indlæggene. Jeg prøver dem i aften og vender tilbage :-)
Avatar billede pewolle Nybegynder
15. oktober 2004 - 18:49 #4
Hermed logfilen fra hijackthis:

Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 18:45:28, on 15-10-2004
Platform: Windows 2000 SP4 (WinNT 5.00.2195)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\hidserv.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Panda Software\PavShld\pavprsrv.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2004\pavsrv50.exe
C:\WINDOWS\system32\MSTask.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2004\AVENGINE.EXE
C:\WINDOWS\System32\WBEM\WinMgmt.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2004\APVXDWIN.EXE
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
C:\WINDOWS\system32\ZONEALARM.EXE
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\PROGRA~1\HEWLET~1\HPSHAR~1\hpgs2wnf.exe
C:\Programmer\Sony Corporation\Image Transfer\SonyTray.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\wkcalrem.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2004\WebProxy.exe
C:\WINDOWS\explorer.exe
E:\Dokumenter\Download\HijackThis\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://best-search.cc/search.php?v=6&aff=4794843
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://best-search.cc/index.php?v=6&aff=4794843
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://best-search.cc/index.php?v=6&aff=4794843
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\WINDOWS\SYSTEM\blank.htm
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *hot-searches.com*;*lender-search.com*
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O1 - Hosts file is located at: C:\WINDOWS\nsdb\hosts
O1 - Hosts: 81.211.105.69 lender-search.com
O1 - Hosts: 81.211.105.68 hot-searches.com
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: @msdxmLC.dll,-1@1033,&Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\system32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [APVXDWIN] "C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2004\APVXDWIN.EXE" /s
O4 - HKLM\..\Run: [Share-to-Web Namespace Daemon] C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Config] ZONEALARM.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\RunOnce: [Windows Config] ZONEALARM.EXE
O4 - Global Startup: Image Transfer.lnk = C:\Programmer\Sony Corporation\Image Transfer\SonyTray.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: Microsoft Works Calendar Reminders.lnk = ?
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O16 - DPF: {2BC66F54-93A8-11D3-BEB6-00105AA9B6AE} (Symantec AntiVirus scanner) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/vc/bin/AvSniff.cab
O16 - DPF: {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} (Symantec RuFSI Utility Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O18 - Filter: text/html - {4F7681E5-6CAF-478D-9CB8-4CA593BEE7FB} - (no file)
Avatar billede pewolle Nybegynder
15. oktober 2004 - 19:21 #5
Jeg er kommet lidt videre:
Jeg har omdøbt C:\WINDOWS\system32\ZONEALARM.EXE til ZZZZ_ZONEALARM.EXE
og så kan jeg komme ind i joblisten + tjenester m.m.

Men det ser ud som der er en del mere jeg kan fjerne - så jeg venter lige og ser om eksperterne har nogle gode forslag ;-)

/Peter
Avatar billede fromsej Praktikant
16. oktober 2004 - 11:25 #6
Hent denne scanner, den skal du bruge senere.
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe - Virusscanner.

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, genstart i fejlsikret (tryk på <F8> under opstarten), slet mapper og filer listet længere nede.

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://best-search.cc/search.php?v=6&aff=4794843
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://best-search.cc/index.php?v=6&aff=4794843
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://best-search.cc/index.php?v=6&aff=4794843
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *hot-searches.com*;*lender-search.com*
O1 - Hosts file is located at: C:\WINDOWS\nsdb\hosts
O1 - Hosts: 81.211.105.69 lender-search.com
O1 - Hosts: 81.211.105.68 hot-searches.com
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Config] ZONEALARM.EXE
O4 - HKCU\..\RunOnce: [Windows Config] ZONEALARM.EXE
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O18 - Filter: text/html - {4F7681E5-6CAF-478D-9CB8-4CA593BEE7FB} - (no file)
---------------------------------------
Sletning af filer og mapper:
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
Brug af Start->Søg.
Klik på "Alle filer og mapper"
Klik på "Avancerede indstillinger"
Sæt flueben i de tre øverste.
Filer:
C:\WINDOWS\nsdb\hosts
C:\WINDOWS\system32\ZONEALARM.EXE <- Som du har omdøbt, væk med den.
---------------------------------------
Så kører du engangsskanneren du hentede i starten - Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.

---------------------------------------
Du skal også lige hente og installere programmet Ad-aware hvis du da ikke har det i forvejen. Opdater det straks efter installationen, og inden du kører en scanning med denne. Fjern alt hvad den finder. Programmet samt brugervejledning på dansk finder du her: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware
Følg også vejledningen her til udvidet søgning: http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#adaware
---------------------------------------
Genstart og kom med en ny logfil, så jeg kan se om alt er med.
---------------------------------------
Til de andre HJT tjekkere.
Jeg ved godt vi har en slags borgfred så man ikke overtager hinandens logfiler, vil i ikke godt se bort fra mig i den aftale, er det noget i er i tvivl om i en af "mine" logfiler, så har i mig allesammen på Messenger eller Mail.
Så bare skyd løs, selvom jeg har været her først, jeg skal nok overholde borgfreden den anden vej. :o)
Avatar billede pewolle Nybegynder
17. oktober 2004 - 11:57 #7
Det var lige det, der skulle til.
Mange tak for hjælpen.
Jeg også håber andre kan få glæde af dette.
Avatar billede fromsej Praktikant
22. oktober 2004 - 23:34 #8
Velbekomme, men skal vi ikke lige tjekke en sidste log for en sikkerheds skyld?