Avatar billede pimpf202 Nybegynder
14. oktober 2004 - 09:42 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

backup / restore sql 2005 til sql2000

Jeg har et stort problem.. Jeg har en sql server 2005 (beta2) , som modtager noget data hver dag, som ender ned i en database. Denne database bliver der taget backup af hver aften. Denne backup skal jeg så restore dagen efter på en sql server 2000. Dette kan jeg ikke få til at virke. hvis jeg prøver at lave en restore, så får jeg følgende fejl :
Server: Msg 3205, Level 16, State 2, Line 1
Too many backup devices specified for backup or restore; only 64 are allowed.
Hvis jeg prøver at detache database, og flytte mdf samt log filen, så får jeg ligeledes en fejl, når jeg prøver at attache database, om at jeg skal kører dbcc checkdb..
Det er ikke så vigtigt for mig hvordan jeg backer databasen om, men det er vigtigt for mig at jeg får alle mine procedure med ifbm  backuppen.
Håber at der er nogen som kan hjælpe mig.
Avatar billede trer Nybegynder
14. oktober 2004 - 10:27 #1
Så vidt jeg ved er SQL 2K5 ikke bagud kompatibel med SQL 2K.

Brug i stedet en DTS pakke til at flytte data mellem de to servere.
Avatar billede pimpf202 Nybegynder
14. oktober 2004 - 12:39 #2
Det kunne være en mulighed. Jeg er bare i tvivl om hvordan jeg kan laver en pakke, som også tager mine stored procedures med. Desuden står serverne i hvert sit netværk, så de har ikke nogen mulighed for at se hinanden.
Avatar billede trer Nybegynder
14. oktober 2004 - 22:49 #3
DTS pakkerne kan sagtens medtage sp'er o.l. når du sætter den til at kopiere mellem to servere - men jeg tvivler på at du kan mellemlande i en fil som så må være nødvendigt for at flytte når du ikke har netforbindelse mellem maskinerne.

Eneste andet jeg kan foreslå er, at du scripter databasen (der findes funktionalitet til det i Enterprise Manager - evt. kan du lave et vb-script der kalder SQL-DMO for at automatisere det) og et andet job der dumper databasen ud som en bunke insert statements.

Altså en process der går således:

1. script objekter i db (uden constraints) til DDL
2. script data i db til DML (insert statements)
3. script constraints til DDL

Og så er det bare at køre scriptet på target serveren...

Du kan i øvrigt også kalde funktionaliteten i DTS fra eget script - faktisk noget MS anbefaler til seriøst brug af DTS - men det har jeg ikke erfaring med.

mvh
Troels
Avatar billede pimpf202 Nybegynder
15. oktober 2004 - 09:46 #4
Tak for dine svar. Det kan være at jeg bliver nød til at scripte mig ud af det(hvis jeg kan finde ud af det), men det kan også være at jeg får mulighed for at flytte min sql 2000 over på det andet netværk.
Jeg kan bare ikke se hvordan jeg i sql 2005 kan få mine sp'er med over via en dts pakke. I sql 2000 dts ville jeg gøre det via "copy sql server objects task", en sådanne tilsvarende kan jeg desværre bare ikke finde i sql 2005. Hvis du kan svare mig på det, må du meget gerne svare med et svar, så jeg kan give dig point - og mange tak for din hjælp indtil videre.
Avatar billede trer Nybegynder
15. oktober 2004 - 18:13 #5
Du kan installere SQL Server 2000 DTS i SQL Server 2005 - det burde være vejen. Jeg mener at den DTS engine er en del af dit installationssæt.
Avatar billede pimpf202 Nybegynder
16. oktober 2004 - 17:35 #6
Det er jeg ikke helt sikker på at jeg forstår. sql server 2005 har jo DTS installeret,men jeg kan bare ikke finde den funktion, som jeg ville have brugt til at kopiere sp'erne med i sql server 2000.
Avatar billede trer Nybegynder
16. oktober 2004 - 22:24 #7
DTS i SQL Server 2005 er en ny version af DTS som ikke er bagud kompatibel - det er sikkert derfor du ikke kan finde funktionen.

Men den kan afvikle DTS pakker lavet med SQL Server 2000 - enten direkte (laver vistnok en konvertering) eller via den "gamle" DTS engine fra SQL Server 2000.

Du kan altså lave din DTS pakke på SQL Server 2000 - gemme den som en fil og så importere den i SQL Server 2005.  Hvis du vil have den afviklet via den gamle DTS skal du installere dens motor - men jeg må indrømme jeg ikke ved hvorfra den installeres.
Avatar billede pimpf202 Nybegynder
17. oktober 2004 - 12:12 #8
ok.. Jeg har ikke nogen 2005 server herhjemme, men jeg vil prøve det lige så snart jeg kommer på arbejde i morgen.. Mange tak for hjælpen indtil videre..
Avatar billede pimpf202 Nybegynder
18. oktober 2004 - 13:00 #9
Det ser ud til at fungere (hvis jeg tager min sql server 2000 over på det netværk), så det er meget fornemt.. Du må gerne lige skrive et eller andet med et svar - så skal jeg give dig point.. Mange tak for hjælpen
Avatar billede trer Nybegynder
18. oktober 2004 - 20:27 #10
Ok, et svar.  Held og lykke med det.