Avatar billede baltazar_ Nybegynder
13. oktober 2004 - 20:51 Der er 4 kommentarer

hjælp med kodestump asp/mySQL

Hej,

jeg henter seks forskellige felter fra database farev1 farve2 farve3 osv men jeg vil kun have den til at visse denne kode hvis min. 1 af farve1 farve2 osv indehoilder en værdi forskellig fra 0

jeg prøvede med.
if rs("farve1") <> "0" then
vis kode hvor farver vælges ( en select boks )
else
end if

men den viser det hele aligevel....nogle forslag til hvad jeg gør galt
Avatar billede majkat Nybegynder
13. oktober 2004 - 21:04 #1
hva' med at lade MySQL gøre en del af arbejdet:

  SELECT farve1, farve2, ...
        farve1+farve2+farve3... AS vises
  WHERE vises>0

- så ser du adrig de kombinationer fra databasen hvor der ikke er mindst een farve.

Alternativt er det

  if rs("farve1")<>"0" and rs("farve2")<>"0" and ... then

(eller er det && der bruges in ASP frem for and? Kan ej huske det lige på stående fod).
Avatar billede baltazar_ Nybegynder
13. oktober 2004 - 22:28 #2
jeg forstår ikke helt det første forslag,  nummer to forslag gir ikke ok reesultat..det skal siges at indeholdet i tabellen er et NUL  ikke NULL, så man skal vel læse indeholdet som tekst på en eller anden måde, men if rs("farve2") <> "0"  virker ikke, den retunere værdi af feltet aligevel selv om indeholdet er et NUL tal
Avatar billede majkat Nybegynder
14. oktober 2004 - 11:47 #3
Ideen med første forslag er at du lægger alle 0'erne (eller hva du nu har) i kolonnerne sammen. Hvis summen er 0, må det være fordi alle værdierne er 0 (jeg antager du ikke bruger negative værdier), og derfor udelukker vi posten helt fra resultatet.

For nummer 2 -- det er vist bedre at spørge om dette i et ASP forum frem for her...
Avatar billede cpufan Juniormester
17. oktober 2004 - 17:42 #4
hvis 0 er defineret som tal i databasen, skal du bare fjerne " rundt om 0'et
så virker det.