Avatar billede tumebone Nybegynder
13. oktober 2004 - 19:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

har vi fået virus, vi kan ikke logge på?

hej, min mor der bor i sverige, har fået en melding fra norton om at hun havde en virus, jeg siger at hun skal updatere sin antivirus før hun scaner, det gør hun så, men efter updaten siger norton at man skal genstarte før at nogle updateringe virker. et vindue hvor man kun kan trykke ok, så genstarter computeren, det gør hun så. nu kan hun ikke logge ind. hun for skærmen med loggin. når hun tryrker på sit brugernavn logger den på men algivel ikke, den kommer tilbage til loggin winduet. og det sker igen og igen og igen. hvis man prøvet at trykke på sit loggin navn. vi har prøvet fejlsikret tilstand men samme problem.  hjælp!!
Avatar billede backspin Nybegynder
13. oktober 2004 - 19:29 #1
jaaaaaaaa det ser lidt sort ud...
har været ud for noget af det samme.
jeg gik ned til en pc forhandler og han sagde at jeg skulle formatere harddisken.
(format c:) og det gjorde jeg så...
det virkede men det er lidt surt at man skal starte forfra...
men sådan er livet jo .... ;)
Avatar billede summer Mester
13. oktober 2004 - 19:38 #2
Har I prøvet "Sidste konfiguration hvor systemet virkede" (ca. ordlyd)- Den finder I også via F8.
I kan også lave en systemgendannelse via Start -> Alle Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Systemgendannelse -> Vælg her datoen fra før problemet.
Nu tror jeg hun kan logge på.
Nu ved jeg ikke hvor gammel Norton er, men hun kan lave en online scanning med f.eks. Houscall http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp eller Panda http://www.pandasoftware.com/activescan/ Husk at sætte til auto clean.
Hvis der er nyere virus vil de blive fundet/slettet. Prøv så at opdatere Norton og lav en scanning med den.
Avatar billede summer Mester
13. oktober 2004 - 19:42 #3
Hvis der stadig er problemer, men hvis hun kan komme på Nettet, Så hent Hijackthis fra denne side http://www.arlet.dk/index.html?/hijackthis.htm gem den på Skrivebordet. Lav en scanning og send loggen her ind. Så kommer der sikkert en ekspert der ud fra loggen kan løse problemet.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
13. oktober 2004 - 20:19 #4
Prøv at følge Summer's råd mht til "Sidste konfiguration hvor systemet virkede", og hvis dette kan få jer ind til skrivebordet i alm eller fejlsikret tilstand, så følg hans råd mht at få lagt en HiJackThis log herind.

Lykkes det ikke at komme ind på skrivebordet hverken i fejlsikret eller normal tilstand, er i nok nødt til at lave en repair, for at få løst det problem.
Her er en guide til en sådan repair:
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair
Avatar billede tumebone Nybegynder
14. oktober 2004 - 11:36 #5
ok jeg ber hinde om at finde sin xp cd og lave en repair.
Avatar billede tumebone Nybegynder
14. oktober 2004 - 11:36 #6
jeg prøvede det som summer´s sagde og det virkede ikke
Avatar billede tumebone Nybegynder
19. oktober 2004 - 19:16 #7
tonnybrandt et svar tak
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. oktober 2004 - 19:43 #8
Det kommer her :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. oktober 2004 - 19:16 #9
Takker for point :)