Avatar billede egidiussen Nybegynder
13. oktober 2004 - 18:47 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Hvilken 19" TFT skærm?

Hejsa
Jeg skal snart have ny pc, og det har hele tiden været meningen at jeg ville købe en 17" TFT fra Samsung. Nu har jeg så set, at priserne på TFT skærme er blevet så lave, at jeg kan få en 19" skærm til det samme. Jeg vil gerne vide om det er fornuftigt at købe en 19" skærm i prisklassen 3000-3500 kr (til all-round brug og lidt spil) og hvilken jeg skal købe. Jeg er meget interesseret i personlige erfaringer!
Avatar billede backspin Nybegynder
13. oktober 2004 - 19:38 #1
hej..
jeg har selv denne fladskærm fra acer og jeg kan VARMT anbefale den.
jeg bruger den mest til spil osv og ikke så meget til billeder...
men jeg vil da tro er den er lige så god til billeder som den er til spil..
Den er bare god... hva skal jeg sige...
den overholder ikke helt dit budget men til gængæld får du KVALITET til det brager.
se evt link...
http://www.it-trust.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=9319
Avatar billede lede Nybegynder
13. oktober 2004 - 22:28 #2
Med 140 graders betragtningsvinkel og kun 500:1 i kontrast, er dette et ældre panel, der findes bedre i dag.
Feks. Samsung 910N, ikke så hurtig opdatering, men meget bedre billedkvalitet.
Avatar billede egidiussen Nybegynder
16. oktober 2004 - 06:56 #3
Lede: Hvor vigtigt er det at have DVI??
Avatar billede egidiussen Nybegynder
17. oktober 2004 - 16:52 #4
Jeg er lidt splittet mellem to skærme lige nu:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=91194
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=91199

Jeg kan egentlig godt lide at have højttalere indbygget i skærmen - er der andre forskelle jeg bør være opmærksom på ? (Lede?)
Avatar billede lede Nybegynder
17. oktober 2004 - 22:42 #5
Egentlig ikke, ellers er de to ens.
DVI er ikke så vigtigt til normalt arbejde, en grafiker eller en dyb entusiast vil se forskellen, og gå efter den, bruger selv analog.