Avatar billede fobian Nybegynder
12. oktober 2004 - 14:30 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

VBA kode til at opdatere kæder i Word (UpdateLink)

I excel kan man opdatere kæder via VBA ved at skrive f.eks.:
    ActiveWorkbook.UpdateLink Name:="C:\TEMP\Mappe2.xls", Type:=xlExcelLinks

Men hvordan kan man gøre det samme i WORD?

Jeg har et Word dokument med en del grafer med kæder til Excel filer. Så jeg har behov for noget kode der kan opdatere dem på én gang.
Avatar billede rvm Nybegynder
12. oktober 2004 - 14:33 #1
De opdateres automatisk, når du åbner Word
Avatar billede fobian Nybegynder
12. oktober 2004 - 14:36 #2
Det var ikke det jeg ville ;o)  Jeg vil lave en macro der kan gøre det når jeg vil have den til at gøre det ;o)
Avatar billede fobian Nybegynder
12. oktober 2004 - 14:44 #3
Under kæder står kildefilerne til at være låst, så de ikke opdateres automatisk. Så macroen skal egentligt kunne låse op, opdatere kæder og låse igen.
Avatar billede rvm Nybegynder
12. oktober 2004 - 14:45 #4
ActiveDocument.Fields.Update
Avatar billede rvm Nybegynder
12. oktober 2004 - 14:46 #5
og her er lidt til inspiration:

For Each afield In ActiveDocument.Fields
    If afield.LinkFormat.AutoUpdate = False _
        Then afield.LinkFormat.Update
Next afield
Avatar billede fobian Nybegynder
12. oktober 2004 - 14:54 #6
hmmm. Der sker ikke rigtigt noget - Grafer er også Shapes og ikke Fields - skal koden ikke tilpasses dette?
Avatar billede rvm Nybegynder
12. oktober 2004 - 15:00 #7
Det fungerer fint hos mig (har indsat graferne ved at trykke kopier i Excel og så valgt Indsæt/speciel i Word
Avatar billede fobian Nybegynder
12. oktober 2004 - 16:05 #8
Jeg prøver at rode lidt med det, så vender jeg tilbage :o)
Avatar billede rvm Nybegynder
12. oktober 2004 - 18:31 #9
Det er koden "ActiveDocument.Fields.Update" jeg bruge