Avatar billede ntrenze Nybegynder
12. oktober 2004 - 11:35 Der er 3 kommentarer

Film får en mærkelig mørk farve

Hej,

Når jeg prøver at se film er det som om der bliver lagt en gennemsigtigt sort lag oven på filmen. Farverne bliver mærkelige og meget mørke. Jeg har prøvet at tage et screenshot af det med "Fraps", men når jeg så åbner billedet, ser det helt normalt ud.

Mine codecs er up-to-date. Både XviD (Koepi's) og DivX, men det er ikke kun film i de codecs den er gal med. Jeg kan heller ik se en normal MPEG film.

Håber i kan hjælpe :)
Avatar billede lablo Nybegynder
16. oktober 2004 - 19:07 #1
prdownloads.sourceforge.net/gordianknot/Gordian.Knot.Codec.Pack.1.6.Setup.exe?download

jeg har selv haft probs med koepi og efter jeg installerede denne pakke så er der ingen problemer (der er desværrer lidt adware i divx pakken, men det kan fjernes med ad aware.) ellers prøv at hent enten videoLAN http://www.videolan.org/ eller  www.bsplayer.com de burde også afvige for dette problem.

en sidste ting er kvaliteten på rippet af filmen, det kan der være meget foreskel på !
Avatar billede m.stigsen Nybegynder
03. januar 2005 - 20:47 #2
opdater codecs!

http://www.cs.aau.dk/~guld80/codec_guide_dk.html

følg dem punktligt.. i den anviste rækkefølge!
Avatar billede m.stigsen Nybegynder
10. januar 2005 - 17:06 #3
har du fået rettet problemet??