Avatar billede bbs Nybegynder
07. marts 2001 - 14:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Farve problemer

Hej Eksperter !

Jeg har følgene Source:

<p><font size=\"+2\" face=\"Arial, Helvetica, sans-serif, Arial Black\" color=\"#000080\">Underholdning</font></p>
  <p><font size=\"3\" face=\"Arial, Helvetica, sans-serif, Arial Black\" color=\"#000080\">Velkommen
    til Webotal.dk underholdning !</font></p>
  <p><font size=\"3\" face=\"Arial, Helvetica, sans-serif, Arial Black\" color=\"#000080\">I
    denne Webotal.dk sektion kan du finde:</font></p>
  <p><font size=\"3\" face=\"Arial, Helvetica, sans-serif, Arial Black\" color=\"#000080\">Spil</font></p>
  <p><font size=\"3\" face=\"Arial, Helvetica, sans-serif, Arial Black\" color=\"#000080\"><a href=\"../joke system/default.asp\" style=\"color:#000080\">Jokes</a></font></p>
  <p><font size=\"3\" face=\"Arial, Helvetica, sans-serif, Arial Black\" color=\"#000080\">Chat</font></p>
  <p><font size=\"3\" face=\"Arial, Helvetica, sans-serif, Arial Black\" color=\"#000080\">Citater</font></p>

Hvordan får jeg linket til at ligne ikke linksne ?
I må gerne bruge CSS ! Jeg vil nemlig ikke så gerne ha\' en understreg....
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
07. marts 2001 - 14:45 #1
du kan fjerne understregen i links ved at kopiere dette script ind mellem <head> og </head>

<style>
<!--
a{text-decoration:none}
//-->
</style>

Avatar billede 12tri Nybegynder
07. marts 2001 - 14:45 #2
Prøv i (d)html
Avatar billede sjover Nybegynder
07. marts 2001 - 15:07 #3
Prøv denne:

<head>
<style>
a {text-decoration:none}
body {
font-family: Arial, Helvetica, sans-serif, Arial Black;
font-size: 12pt;
color: #000080;}
</style>
</head>

<body>
<p><h3>Underholdning</h3></p>
<p>Velkommen til Webotal.dk underholdning !</p>
<p>I denne Webotal.dk sektion kan du finde:</p>
<p>Spil</p>
<p><a href=\"../joke system/default.asp\" style=\"color:#000080\">Jokes</a></p>
<p>Chat</p>
<p>Citater</p>
</body>
Avatar billede whatever Nybegynder
07. marts 2001 - 15:08 #4
Prøv følgende:

<html>
<head>
<style type=\"text/css\">
<!--
.text {  font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 12pt; font-weight: normal; color: #000080; text-decoration: none}
-->
</style>
</head>
<body bgcolor=\"#FFFFFF\">
<p class=\"text\">Underholdning</p>
<p class=\"text\">Velkommen til Webotal.dk underholdning !</p>
<p class=\"text\">I denne Webotal.dk sektion kan du finde:</p>
<p class=\"text\">Spil</p>
<p><a href=\"../joke system/default.asp\" class=\"text\">Jokes</a></p>
<p class=\"text\">Chat</p>
<p class=\"text\">Citater</p>
</body>
</html>

--Jens--
Avatar billede bbs Nybegynder
07. marts 2001 - 15:09 #5
Jeg har selv fixet det =)

Jeg gjorde det sådan her:

<style type=\"text/css\">
a { font-family : Arial; font-weight : bold; color : #000080; font-size : 12px; text-decoration : none;}
a:link { font-family : Arial; font-weight : bold; color : #000080; font-size : 12px; text-decoration : none;}
a:active { font-family : Arial; font-weight : bold; color : #000080; font-size : 12px; text-decoration : none;}
a:visited { font-family : Arial; font-weight : bold; color : #000080; font-size : 12px; text-decoration : none;}
a:hover { font-family : Arial; font-weight : bold; color : #000080; font-size : 12px; text-decoration : none;}
</style>
<div align=\"center\">
  <p><font size=\"+3\" color=\"#0000A0\">Underholdning</font></p>
  <p><font size=\"+2\" color=\"#0000A0\">Velkommen til Webotal Underholdning!</font></p>
  <p><font size=\"+1\" color=\"#0000A0\">I denne Webotal.dk sektion kan du finde:</font></p>
  <p><font size=\"+1\" color=\"#0000A0\"><a href=\"../joke%20system/default.asp\"><font color=\"#0000A0\">-&gt;
    Jokes</font></a></font></p>
  <p><a href=\"../joke%20system/default.asp\"><font color=\"#0000A0\">-&gt; Citater</font></a></p>
  <p><a href=\"../joke%20system/default.asp\"><font color=\"#0000A0\">-&gt; Chat</font></a></p>
  <p>&nbsp;</p>
  <p><font size=\"+1\" color=\"#0000A0\">Der vil komme mange flere ting med tiden,
    s&aring; bes&oslash;g Webotal.dk hver dag!</font></p>
</div>

Ellers tak...