Avatar billede tudekoen Nybegynder
11. oktober 2004 - 16:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

iptables FORWARD

Hej

I forbindelse med en DNS opdatering forsøger jeg at lave en FORWARD, så requests til min webserver, som er flyttet til en ny ip-adresse, stadig får bid selvom DNS cache/proxy ikke er opdateret helt endnu. IP-adresserne som jeg forwarder fra og til er ikke intern IP'er (hvis det har noget at sige).

# Flush
iptables -t nat -F POSTROUTING
iptables -t nat -F PREROUTING
iptables -t nat -F OUTPUT
iptables -F

iptables -P INPUT DROP
iptables -P FORWARD DROP
iptables -P OUTPUT ACCEPT

# STATE RELATED for router
iptables -A INPUT -m state --state ESTABLISHED,RELATED -j ACCEPT

iptables -A FORWARD -j ACCEPT -p tcp --dport 80
iptables -t nat -A PREROUTING -i eth0 -p tcp --dport 80 -j DNAT --to X.X.X.X:80

Jeg burde vel kunne telnet til X.X.X.X port 80, hvis det virkede?

På forhånd tak
Avatar billede langbein Nybegynder
11. oktober 2004 - 19:58 #1
Denne er 100 % blokkert. Ingen ting slipper gjennom.

iptables -P FORWARD DROP

iptables -t nat -A PREROUTING -i eth0 -p tcp --dport 80 -j DNAT --to X.X.X.X:80

Hvis du endrer slik, så virker det kanksje:

iptables -P FORWARD ACCEPT

(FORWARD chain sørger for filtrering til PREROUTING. Når denne står til DROP så blokkeres PREROUTING )
Avatar billede tudekoen Nybegynder
12. oktober 2004 - 14:59 #2
Ok, jeg har rettet det til:

iptables -P FORWARD ACCEPT

Men det lader ikke til at virke endnu. Når jeg udfører telnet Y.Y.Y.Y 80, kommer jeg ikke ind på X.X.X.X:80...
(Y.Y.Y.Y er serverens IP (den der router videre til X.X.X.X)

Er der andet jeg skal lukke op for?
Avatar billede langbein Nybegynder
12. oktober 2004 - 21:40 #3
Tja, .. du har jo kun en forwarding til server på port 80. Du slepper jo ingen trafikk inn til dns. Må eventuelt føyes til. "Ordinær dns" udp 53. "Oppdatering" tcp 53. Ellers så kan man jo lett sjekke om forwarding til port server virker slik, dersom web server kjører: http://<din ip>
Avatar billede tudekoen Nybegynder
14. oktober 2004 - 10:58 #4
Ja, nu har jeg prøvet alt muligt. Men det vil stadig ikke som jeg vil :(

Er der nogen, som evt. har et script som gør det samme, viderestiller til en anden offentlig IP?
Avatar billede tudekoen Nybegynder
18. oktober 2004 - 17:20 #5
Avatar billede tudekoen Nybegynder
20. oktober 2004 - 16:03 #6
Svaret findes på ovennævnte URL.
Avatar billede tudekoen Nybegynder
20. oktober 2004 - 16:03 #7
Lukker...