Avatar billede barnabas Nybegynder
07. marts 2001 - 13:29 Der er 8 kommentarer

Apache Virtualhosting

Hejsa

Jeg vil gerne have nedenstående til at vælge
filnavnxx.jsp som startside for denne virtualserv?

<VirtualHost 192.168.250.101:80>
        ServerName www.somedomain.dk
        ServerAlias www.somedomain.*
        ServerAdmin anh@somedomain.com
        DocumentRoot /web/tm/tm2000
        ErrorLog /logs/tm2000/error.log
        TransferLog /logs/tm2000/transfer.log
        <IfModule mod_weblogic.c>
                WebLogicCluster etna:7001,helga:7001,vesuv:7001
                MatchExpression *.jsp
        </IfModule>
</VirtualHost>

Er der en setting til at starte med eks. indexDK.jsp for en virtuel serv?

Dermed kan der defineres en anden virtuel serv for eks. indexSE.jsp og indexDE.jsp
Avatar billede lojmann Nybegynder
07. marts 2001 - 13:38 #1
Du kan vel ligge en .htaccess fil ind i hver mappe, med mindre alle siderne ligger i samme mappe?

Ellers virker dette måske:

<VirtualHost 192.168.250.101:80>
        ServerName www.somedomain.dk
        ServerAlias www.somedomain.*
        ServerAdmin anh@somedomain.com
        DocumentRoot /web/tm/tm2000
        ErrorLog /logs/tm2000/error.log
        TransferLog /logs/tm2000/transfer.log
        DirectoryIndex indexDK.jsp
        <IfModule mod_weblogic.c>
                WebLogicCluster etna:7001,helga:7001,vesuv:7001
                MatchExpression *.jsp
        </IfModule>
</VirtualHost>

MÅSKE???
Avatar billede barnabas Nybegynder
07. marts 2001 - 13:50 #2
De LIGGER netop i samme dir. Det er et dynamisk site, der ud fra nogle parametre i opstarts jsp filen starter en fronservlet med den sprogspecifikke tekst.

Problemet er at apacheserveren ignorerer DirectoryIndex inde i en virtualhost tag. I hvert fald efter min erfaring.

Sidder der en URL rewriting haj derude (mod_rewrite.c) der kan ordne det her?

Avatar billede ®azzer® Nybegynder
07. marts 2001 - 16:25 #3
Barnabas :

Du kan godt køre med DirectoyIndex i en virtuel host. Det burde løse dit problem at lave en DirectoryIndex
Avatar billede lojmann Nybegynder
07. marts 2001 - 17:26 #4
Det skrev jeg jo også!
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
07. marts 2001 - 18:23 #5
lojmann :

Ja og?
Avatar billede lojmann Nybegynder
07. marts 2001 - 18:37 #6
Jamen, han afviser jo - det betyder nok at den løsning IKKE er tilfreds stillende. Så er det dumt at skrive akkurat det samme IGEN, da det kun kan være til gene for dem som får mails hver gang der sker noget nyt i dette spg. :)
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
07. marts 2001 - 19:48 #7
Nej for han skriver at han ikke mener at man kan bruge DirectoryIndex i virtuelhost, hvilket man godt kan. Derfor er det tænkeligt at hvis det ikke virker med DirectoryIndex så er det højest tænkeligt at fejlen ligger andetsteds.

Jeg bakker jo din mening op... hvilket jo er for at få ham til at genoverveje hans problem.

Jeg håber da at barnabas giver udtryk for det hvis man synes at jeg skal lade være med at forsøge at hjælpe ham.

Det gælder vel om at hjælpe og hvis man ikke vil have en mail når der kommer nyt i et spørgsmpl så findes der en sød lille knap hvor man kan slå det fra.

Men ellers tak fordi at du kalder mig dum det er virkelig også det vi skal bruge eksperten til.

Barnabas :

Er det tænkeligt at det er fordi at du har defineret DirectoryIndex udenfor Virtuelhost ? Dette er kun et gæt...

Avatar billede lojmann Nybegynder
07. marts 2001 - 20:05 #8
Kaldte dig ikke dum, ked af at du forstod det på den måde - det var IKKE min mening.
Prøvede for en gang skyld at være lidt pædergoisk, og skrive at det ikke var så smart at gøre og bla bla bla... Ikke ment som du forstod det :)