Avatar billede soeborg Nybegynder
10. oktober 2004 - 22:13 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Hvad betyder denne fejl?

Error Type:
ADODB.Connection.1 (0x80004005)
SQLState: S1000 Native Error Code: 1136 [TCX][MyODBC]Column count doesn't match value count at row 1
/indsaet.asp, line 24
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2004 - 22:14 #1
At der er noget galt i den sql sætning du prøver at udføre i linie 24, der er nemmere at hjælpe hvis du poster din sætning :-)
Avatar billede eagleeye Praktikant
10. oktober 2004 - 22:16 #2
Det lyder som om du har enten en kolonne for meget eller for list i kolonne liste eks:
"insert into tabel (kol1, kol2) values ('tilkol1')"
Avatar billede soeborg Nybegynder
10. oktober 2004 - 22:17 #3
SQLserveradr="localhost"
SQLdatabase="XXXX"
SQLlogin="XXXXX"
SQLpassword="XXXXXX"

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

conStr = "driver={MySql};server="& SQLserveradr &";database="& SQLdatabase
conStr = conStr & ";uid="& SQLlogin &";pwd="& SQLpassword & ";OPTION=16386"

Conn.Open conStr

strSQL = "Insert into venner (ID, Navn, Adresse, Postnummer, Bynavn, Telefonnr, URL, Email) values('" & Request.Form("id") & "''" & Request.Form("navn") & "', '" & Request.Form("adresse") & "', '" & Request.Form("postnr") & "', '" & Request.Form("bynavn") & "', '" & Request.Form("telefonnr") & "', '" & Request.Form("hjemmeside") & "', '" & Request.Form("email") & "')"

Conn.Execute(strSQL) <-- Linie 24
Avatar billede soeborg Nybegynder
10. oktober 2004 - 22:18 #4
Dohh... Kan det være , som mangler her : & "''"
Avatar billede soeborg Nybegynder
10. oktober 2004 - 22:19 #5
hmmm.. Tja. Det var det vist ;) I kan dele point
Avatar billede eagleeye Praktikant
10. oktober 2004 - 22:20 #6
Ok ;)  Ja der mangler et komma.
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2004 - 22:21 #7
jo da
Avatar billede soeborg Nybegynder
10. oktober 2004 - 22:22 #8
Takker... ;)