Avatar billede soeborg Nybegynder
10. oktober 2004 - 20:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Opret person i DB fra form i ASP??

Hejsa..

Jeg har lavet en hjemmeside med en form, hvordan indsætter jeg den form i Databasen ( opretter )..?
Avatar billede apo Praktikant
10. oktober 2004 - 20:55 #1
Du kan se hvordan du indsætter data i en database her:

http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion20.asp

Apo
Avatar billede soeborg Nybegynder
10. oktober 2004 - 21:04 #2
Jatak, men det er mere hvordan jeg for værdien til at være den, den nu engang er i feltet:

<form method="post" action="opdater.asp" id=form1 name=form1>

    <input type="hidden" name="id" size="50" value="">
<p>Navn:<br>
    <input type="text" name="navn" maxlength="50" size="50" value="">
<p>Adresse:<br>
    <input type="text" name="adresse" maxlength="50" size="50" value="">
<p>Postnr:<br>
    <input type="int" name="postnr" maxlength="50" size="50" value="">
<p>By:<br>
    <input type="text" name="bynavn" maxlength="50" size="50" value="">
<p>Telefon nr:<br>
    <input type="int" name="telefonnr" maxlength="50" size="50" value="">
<p>Hjemmeside:<br>
    <input type="text" name="hjemmeside" maxlength="50" size="50" value="">
<p>E-mail:<font color="red"> *</font><br>
    <input type="text" name="email" maxlength="50" size="50" value="">
<p><br>
  <input type="submit" value="Gem" id=submit1 name=submit1>
  <input type="reset" value="Fortryd ændringer" id=reset1 name=reset1>
</form>

<%
strSQL = "Insert into venner (Navn, Adresse, Postnummer, Bynavn, Telefonnr, URL, Email) values(navn, adresse, postnr, bynavn, telefonnr, hjemmeside, email)"
Conn.Execute(strSQL)
%>
Avatar billede thesurfer Nybegynder
10. oktober 2004 - 21:20 #3
soeborg> Apo er ikke helt galt på den :-)
Læs disse lektioner, så ved du hvordan:

Lektion 11: Værdier af elementer i en formular: http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion11.asp

Lektion 10: Værdier af variabler i en URL: http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion10.asp

Lektion 20: Indsæt data i databasen: http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion20.asp

Lektionerne 10 og 11 er god viden..
Der står faktisk noget i bunden af lektion 20, som du kan bruge... :-)
Avatar billede apo Praktikant
10. oktober 2004 - 21:21 #4
Er det det her du tænker på?

<%
Navn = Request.Form("navn")
Adresse = Request.Form("adresse")
Postnummer = Request.Form("postnr")
Bynavn = Request.Form("bynavn")
Telefonnr = Request.Form("telefonnr")
URL = Request.Form("hjemmeside")
Email = Request.Form("email")

strSQL = "Insert into venner (Navn, Adresse, Postnummer, Bynavn, Telefonnr, URL, Email) values(navn, adresse, postnr, bynavn, telefonnr, hjemmeside, email)"
Conn.Execute(strSQL)
%>

Apo
Avatar billede thesurfer Nybegynder
10. oktober 2004 - 21:22 #5
Det er stadig forkert... med mindre at alle værdierne er tal (dvs, indeholder kun tal, og IKKE bogstaver og andre tegn..)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
10. oktober 2004 - 21:22 #6
Svaret står altså på midten af lektion 20! :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
10. oktober 2004 - 21:23 #7
Lige under den store overskrift "Gem input fra brugerne i en database" :-)
Avatar billede soeborg Nybegynder
10. oktober 2004 - 21:27 #8
Smukt jeg takker..
Det var understående jeg havde overset..
strSQL = "Insert into personer (Fornavn) values('" & Request.Form("Fornavn") & "')"

Takker!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
10. oktober 2004 - 21:28 #9
Det var da så lidt :-)