Avatar billede kniv Nybegynder
10. oktober 2004 - 16:31 Der er 66 kommentarer og
1 løsning

Costum Connection String i Dreamweaver MX 2004

Jeg vil gerne oprette en connection til en Acces DB som ligger på en remote FTP. Jeg ønsker udelukkende at bruge Dreamweavers indbyggede funktion ”Connection string” til dette formål.

Jeg opretter en asp side og vælger derefter at klikke på (+)-tegnet under Aplication og Database.

Nu kommer der en menu frem hvor jeg kan indtaste navnet på min connection og derefter skal jeg skrive indholdet i min connection string.

Jeg har kaldt min connection ”conn” og ved string har jeg skrevet:
"Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("/") & "../db/db.mdb"

Når jeg klikker på test-knappen får jeg følgende fejlmeddelse:

”Acces Denied. The file may not exist, or there could be a permission problem”

På min ftp ligger mapperne således at DB-mappen og WWW-mappen ligger i samme niveau. Når jeg opretter min connection laver Dreamweaver et dokument som hedder conn.asp. Dette dokument havner i en mappe som hedder ”Connections”. Når jeg skal uploade hele skidtet så havner mit conn.asp i mappen WWW/Connections/conn.asp

PT. Ser min Conn.asp således ud:
<%
' FileName="Connection_ado_conn_string.htm"
' Type="ADO"
' DesigntimeType="ADO"
' HTTP="true"
' Catalog=""
' Schema=""
Dim MM_conn_STRING
MM_conn_STRING = "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("/") & "../db/db.mdb"
%>

Det er som i nok har regnet ud væsentligt at min Conn.asp peger hen til min db mappe og min database fil som hedder ”db.mdb”

Min host (Struernet) siger på sin hjemmeside (http://www.struer.net/default.asp?catID=346)at man skal skrive dette i sit asp.

<%
'-- Forbindelse til Access --
Set dbConn = Server.Createobject("ADODB.Connection")
strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};" _
          & "DBQ="&Server.MapPath("/") & "\..\db\database.mdb"
dbConn.Open strDSN
%>

Men da jeg ønsker udelukkende at bruge de funktioner som er i Dreamweaver er det vigtigt at det er dreamweaver som selv genererer alle variablenavne og scripts.

Kan i Hjælpe mig med at få omsat det lille script fra min host til noget jeg kan skrive i min connection string.?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
10. oktober 2004 - 16:38 #1
"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source= " & Server.Mappath ("/") & "\..\db\db.mdb"

Hvis de ligger i samme niveau, så prøv denne
Avatar billede bojohansen Nybegynder
10. oktober 2004 - 16:39 #2
Det er lidt anderledes pga. at DW inkludere selve connetion filen, og den dermed ikke er skrevet på siden som det struer net referrere til
Avatar billede kniv Nybegynder
10. oktober 2004 - 16:44 #3
Min Conn.asp ligger et niveau længere nede i end min Database.
Skal jeg ikke bruge en acces driver?
Avatar billede kniv Nybegynder
10. oktober 2004 - 16:47 #4
Jeg har prøvet men "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source= " & Server.Mappath ("/") & "\..\db\db.mdb". Får stadig samme fejl
Avatar billede bojohansen Nybegynder
10. oktober 2004 - 17:06 #5
Hvis dine mapper ligger som dette :

db
|_db.mdb
|_db2.mdb
www
|_connections
|_default.asp
|_enside.asp

Så skal
"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source= " & Server.Mappath ("/") & "\..\db\db.mdb"

virke, men prøv lige for sjov skyld at skrive

"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};" & "DBQ="&Server.MapPath("/") & "\..\db\db.mdb"

hvis det ikke virker, og du er 100& sikker på at du har skrevet rigtigt database navn, så har struernet glemt at sætte de rigtige rettigheder på din DB mappe
Avatar billede kniv Nybegynder
10. oktober 2004 - 17:09 #6
Mappe stukturen er som du har beskrevet der. Min Conn.asp havner i mappen "connections".

Jeg tester det lige med det samme og vender tilbage om et øjeblik
Avatar billede bojohansen Nybegynder
10. oktober 2004 - 17:27 #7
Der er en fejl i den jeg har skrevet.

"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ= " & Server.MapPath("/") & "\..\db\db.mdb"

er det rigtige, hvis du skal bruge den driver som de anbefaler (Langsom i forhold til Jet SQL 4.0)
Avatar billede kniv Nybegynder
10. oktober 2004 - 17:29 #8
Jeg har testet begge to. Den kommer ved begge forsøg med en ny fejlmeddelelse nemlig "An unidentifed error has occurred".

Jeg er 100% sikker på mit DB navn er rigtigt. Så inten er det i strukturen at jeg laver en fejl ellers må det være ved struernet?
Avatar billede kniv Nybegynder
10. oktober 2004 - 17:30 #9
jeg tester lige igen
Avatar billede kniv Nybegynder
10. oktober 2004 - 17:31 #10
Nope Det hjalp desværre ikke med "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ= " & Server.MapPath("/") & "\..\db\db.mdb"
Avatar billede bojohansen Nybegynder
10. oktober 2004 - 17:34 #11
Og du har valgt "Using driver on testing server" lige under hvor du skriver conn stringen
Avatar billede kniv Nybegynder
10. oktober 2004 - 17:35 #12
Jeps. driver on testing server
Avatar billede bojohansen Nybegynder
10. oktober 2004 - 17:48 #13
Sidate test, gem dette i en fil på serveren og kald siden i browseren :

<%@LANGUAGE="VBSCRIPT" CODEPAGE="1252"%><!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<title>Untitled Document</title>
</head>

<body>
<%
Set Conn = Server.Createobject("ADODB.Connection")
str = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath("/") & "\..\db\db.mdb"
Conn.Open str
%>

</body>
</html>
Avatar billede kniv Nybegynder
10. oktober 2004 - 17:52 #14
oki. siden bliver vist fint. jeg kan ikke rigtig følge dig hvor du vil hen med det
Avatar billede bojohansen Nybegynder
10. oktober 2004 - 17:59 #15
Det vil med andre ord sige at du laver en fejl når du opretter connection string i DW.

Prøv lige at oprette en ny connection og vær sikker på at du vælger
Using driver on testing server
og du skal i connection skrive MED "
"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath("/") & "\..\db\db.mdb"
Avatar billede kniv Nybegynder
10. oktober 2004 - 18:04 #16
Jeg har oprettet en connection præcis som du har beskrevet og fejlen er stadig det samme. Nemlig "An unidentifed error has occurred" når jeg klikker på test-knappen.
Avatar billede kniv Nybegynder
10. oktober 2004 - 18:07 #17
Jeg har både prøvet med og uden anførelstegn(")i alle mine forsøg. Det giver ingen forskel
Avatar billede kniv Nybegynder
10. oktober 2004 - 18:14 #18
Jeg bliver nødt til at forlade min pc for en stund. Jeg vender snart tilbage
Avatar billede bojohansen Nybegynder
10. oktober 2004 - 18:35 #19
Gem denne her som conn.asp i din connections folder

<%
' FileName="Connection_ado_conn_string.htm"
' Type="ADO"
' DesigntimeType="ADO"
' HTTP="true"
' Catalog=""
' Schema=""
Dim MM_connnn_STRING
MM_connnn_STRING = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath("/") & "\..\db\SKRIV_DIT_DATABASE_NAVN_HER.mdb"
%>

og prøv så lige igen
Avatar billede kniv Nybegynder
10. oktober 2004 - 18:53 #20
jeg har nu prøvet at sætte det ind i min conn.asp i steddet for det som stod i den i forvejen.
Det har ikke ændret resultatet
Avatar billede kniv Nybegynder
10. oktober 2004 - 18:59 #21
men det ville osse undre mig da det jo er det samme som jeg har skrevet i min beskrivelse nemlig:<%
' FileName="Connection_ado_conn_string.htm"
' Type="ADO"
' DesigntimeType="ADO"
' HTTP="true"
' Catalog=""
' Schema=""
Dim MM_conn_STRING
MM_conn_STRING = "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("/") & "../db/db.mdb"
%>
Avatar billede bojohansen Nybegynder
10. oktober 2004 - 19:10 #22
<%@LANGUAGE="VBSCRIPT" CODEPAGE="1252"%>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<title>Untitled Document</title>
</head>

<body>
<%
Set Conn = Server.Createobject("ADODB.Connection")
str = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath("/") & "\..\db\db.mdb"
Conn.Open str
Set Rs = Conn.Execute("SELECT * FROM TABELNAVN ;")
%>
<%=Rs("FELDTNAVN")%>

</body>
</html>

prøv lige at uploade denne fil, husk at skifte .....FROM TABELNAVN ud med et tabelnavn, og <%=Rs("FELDTNAVN")%> med et gyldigt feldtnavn

Hvis det virker og det så ikke virker i DW, sååååååååååååååååååå er jeg da lidt på herrens mark her
Avatar billede kniv Nybegynder
10. oktober 2004 - 19:18 #23
oki Jeg tester lige
Avatar billede kniv Nybegynder
10. oktober 2004 - 19:22 #24
Ok den viser indholdet fra DB.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
10. oktober 2004 - 19:28 #25
Say what...............den skulle jo komme med en fejl.................

Hvad har du sat din Testing server op til? Under "Site Definition"
Avatar billede kniv Nybegynder
10. oktober 2004 - 19:29 #26
tjekker 2 sek
Avatar billede bojohansen Nybegynder
10. oktober 2004 - 19:31 #27
Specielt under "Host directory", her skal der stå "www" hvis det er det mappen hedder som ligger i samme niveau som db mappen
Avatar billede kniv Nybegynder
10. oktober 2004 - 19:35 #28
Server model: ASp VBScript
Acces: FTP
FTP host: postens-kunstforening.dk
Host directory: postens-kunstforening.dk/www/
login: ******
Password: ******
URL Prefix: http://postens-kunstforening.dk/
Jeg har ikke sat nogen flueben i checkboxene.
Håber ikke at det bare er sådan en dumme fejl
Avatar billede kniv Nybegynder
10. oktober 2004 - 19:35 #29
Det var under testing server disse informationer står
Avatar billede bojohansen Nybegynder
10. oktober 2004 - 19:38 #30
Jeg tror du skal prøve at ændre :
Host directory: postens-kunstforening.dk/www/

til :
Host directory: www

Ellers prøv :
www/
/www
/www/
Avatar billede kniv Nybegynder
10. oktober 2004 - 19:39 #31
ok  jeg prøver mig lige frem
Avatar billede kniv Nybegynder
10. oktober 2004 - 19:46 #32
lige gyldigt hvilken en af mulighederne jeg prøver af så skriver den "An FTP error occurred - cannot open remote folder www/. Acces Denied. The file may not exist, or there could be a permission problem".
Jeg sætter min host directory tilbage til:
postens-kunstforening.dk/www/
Avatar billede bojohansen Nybegynder
10. oktober 2004 - 19:49 #33
hvis du logger ind i roden af dit ftp site, hvilke mappe fremkommer da?
Avatar billede kniv Nybegynder
10. oktober 2004 - 19:52 #34
db
postens-kunstforening.dk
www
test
_mmServerScripts
MM_CASETEST4291
XYIZNWSK

Men Det er kun postens-kunstforening.dk som jeg har adgang til. I Postens-kunstforening.dk ligger der følgende:
db
log
Special
www
Avatar billede bojohansen Nybegynder
10. oktober 2004 - 19:57 #35
Så det vil altså sige at selve din index/default fil ligger i
(Den side man ser på http://www.postens-kunstforening.dk/ )

postens-kunstforening.dk/www/IndexDefault_Her
Avatar billede bojohansen Nybegynder
10. oktober 2004 - 19:58 #36
Og dine database filer ligger i

postens-kunstforening.dk/db/db_filer_her
Avatar billede kniv Nybegynder
10. oktober 2004 - 20:00 #37
Det er nemlig rigtigt. Dog den fil vi arbejder med hedder Default.asp. jeg roder ikke med index.html som man kan se på http://www.postens-kunstforening.dk
Avatar billede bojohansen Nybegynder
10. oktober 2004 - 20:10 #38
Site Definition :

Under Remote Info
skal der i Host Directory stå : postens-kunstforening.dk/www/

Under Testing Server
skal der stå : postens-kunstforening.dk/www/

gør der det?
Avatar billede kniv Nybegynder
10. oktober 2004 - 20:12 #39
jeep. det står begge stedder
Avatar billede bojohansen Nybegynder
10. oktober 2004 - 20:14 #40
Og du har lagt din database i

postens-kunstforening.dk/db/
Avatar billede kniv Nybegynder
10. oktober 2004 - 20:16 #41
Jeep.
Avatar billede kniv Nybegynder
10. oktober 2004 - 20:16 #42
det du læser på http://postens-kunstforening.dk/Default.asp er information fra databasen
Avatar billede bojohansen Nybegynder
10. oktober 2004 - 20:21 #43
Og denne her virker :

<%@LANGUAGE="VBSCRIPT" CODEPAGE="1252"%>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<title>Untitled Document</title>
</head>

<body>
<%
Set Conn = Server.Createobject("ADODB.Connection")
str = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath("/") & "\..\db\db.mdb"
Conn.Open str
Set Rs = Conn.Execute("SELECT * FROM TABELNAVN ;")
%>
<%=Rs("FELDTNAVN")%>

</body>
</html>

Men hvis du går til Application-->Databases--> + --> Custom Connection String :
Connection Name : ConnTest
Connection String : "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath("/") & "\..\db\db.mdb"
Using Driver on Testing Server

Trykker Test, og så fejler det??
Avatar billede bojohansen Nybegynder
10. oktober 2004 - 20:25 #44
"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source= " & Server.Mappath ("/") & "\..\db\db.mdb"

Hvis det nu skulle virke eller ej, så er denne driver hurtigere end den som de anbefaler dig at bruge.
Hvis ikke de har opgraderet til JetSql 4.0, så er der virkeligt noget galt med dem
Avatar billede kniv Nybegynder
10. oktober 2004 - 20:27 #45
jeep den fejler når jeg trykker test
http://postens-kunstforening.dk/test2.asp her har jeg sat scriptet ind
Avatar billede kniv Nybegynder
10. oktober 2004 - 20:27 #46
jeg prøver lige at sætte provider ind
Avatar billede kniv Nybegynder
10. oktober 2004 - 20:28 #47
provider giver også fejl
Avatar billede bojohansen Nybegynder
10. oktober 2004 - 20:41 #48
<%@LANGUAGE="VBSCRIPT" CODEPAGE="1252"%>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<title>Untitled Document</title>
</head>

<body>
<p>
  <%
Dim string
string = Server.MapPath("db.mdb")
%>
&quot;Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=
<% = string %>
&quot;
</p>
<p>&nbsp;</p>
<p>Husk s&aring; bare at bytte /www/ ud med /db/</p>
<p>Pr&oslash;v evt. ogs&aring; denne</p>
<p>"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source= <%=String%>"</p>
</body>
</html>

prøv at uploade denne fil i roden af dit website, og følg det som er skrevet
Avatar billede bojohansen Nybegynder
10. oktober 2004 - 20:42 #49
Jeg må desværre smutte for nu, men skriv bare hvis det fortsat driller, for dette her er da bare for mystisk!!!!
Avatar billede kniv Nybegynder
10. oktober 2004 - 20:44 #50
oki tak for nu
Avatar billede kniv Nybegynder
10. oktober 2004 - 22:20 #51
Jeg har prøvet at sætte den sti som kommer frem i browservinduet ind som connection string. Den melder stadig fejl når jeg klikker på test. Mystisk mystisk.
Ellers en intelligent-løsning som du der havde fat i.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
10. oktober 2004 - 22:46 #52
Prøv lige en update af DW :

http://www.macromedia.com/support/dreamweaver/downloads_updaters.html

men husk at når DW installeres eller opdateres så SKAL alt hvad der findes af Antivirus på PC'en deaktiveres mens dette gøres.
Hvis en update ikke virker, så prøv lige at oprette et nyt site bare for at se.
Men jeg er lidt bange for at det måske har noget at gøre med FTP sitet og sikkerheds indstillingerne på dette.

db
postens-kunstforening.dk
www
test
_mmServerScripts
MM_CASETEST4291
XYIZNWSK
for siden at du ikke kan gå ind i de mapper som ligger her, udover postens...... kan der måske være lidt problemer for DW at skrive til filen XYIZNWSK og _mmServerScripts

Normalt logger man ind i en struktur noget ala.

db
www(root)

jeg kan ikke lige se hvorfor der skal være både db og www mappe i roden når du ikke kan bruge dem alligevel.
Avatar billede kniv Nybegynder
10. oktober 2004 - 23:01 #53
Du har en udemærket pointe i at der ikke er nogen grund til at jeg kan se nogle mapper på FTP, hvis jeg alligevel ikke har adgang til dem. Det må jeg lige snakke sammen med min udbyder om. Jeg vender tilbage når jeg har prøvet en opdatering af DW
Avatar billede kniv Nybegynder
10. oktober 2004 - 23:15 #54
Nå Jeg kan hellere ikke få lov til at installere updaten. Tror bare jeg skrotter min pc og slår mig ned som skrædder i Sydafrika.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
10. oktober 2004 - 23:26 #55
Leg mærke til at der er en update til både køpt version og trial version.
Sikre dig at du har downloadet den rigtige.
Eller ominstaller evt. DW uden Antivirus
Avatar billede kniv Nybegynder
10. oktober 2004 - 23:30 #56
Jeg vil prøve at ominstallere min DW imorgen. Forløbigt tak for nu
Avatar billede kniv Nybegynder
11. oktober 2004 - 11:41 #57
Jeg har på en anden maskine prøvet med trial version af DW MX 2004. Jeg har sat min indstillinger som vi har skrevet ovenover og problemmet fortsætter på den nye maskine. Nemlig at når jeg skriver i connection string så får jeg fejlen "An unidentifed error has occurred" når jeg klikker på test-knappen.
Jeg har svært ved at præcis at se hvor fejlen ligger enten er DW som laver fejlen.
Eller er det fordi dreamweaver prøver at skrive til et område på FTP'en som jeg ikke har rettigheder til.
Avatar billede kniv Nybegynder
11. oktober 2004 - 11:55 #58
Nu prøvet at jeg prøvet med en anden FTP og her virker alt efter hensigten. Så Konklusionen er altså det i min opsætning hos Struernet som fejlen ligger. Tak til bojohansen som hjalp mig frem til en løsning. Du får de velfortjente points
Avatar billede bojohansen Nybegynder
12. oktober 2004 - 10:35 #59
Kan du gemme/slette filer i roden af dit FTP site?

db
postens-kunstforening.dk
www
test
_mmServerScripts
MM_CASETEST4291
XYIZNWSK
Avatar billede kniv Nybegynder
12. oktober 2004 - 12:52 #60
Nej. det er kun i postens-kunstforening.dk mappen at jeg kan foretage mig noget. hvis jeg prøver med de andre mapper får jeg en fejlmeddelse hvor der siger "jeg skal sørge for jeg har tilladelse til at åbne denne mappe"
Avatar billede bojohansen Nybegynder
12. oktober 2004 - 13:05 #61
Det er fejlen.

DW vil gemme midlertidige filer i roden af FTP serveren som man logge ind i.
Det har ikke noget at sige om man skriver Host Directory : www/postens-kunstforening.dk da DW stadigt vil gemme disse filer i roden af FTP sitet.
Løsningen vil være at bede struer.net om at lade dig logge ind så du ser mapperne

www
db

i roden af dit FTP site, du skal så selvfølgelig have alle rettigheder i roden af dit FTP site.
Avatar billede kniv Nybegynder
12. oktober 2004 - 13:18 #62
Jeg vil kontakte struernet for at høre om de ikke kan løse problemmet. Som sagt der fungere det udemærket på en af mine venners FTP.

vedr points så har jeg klikket accepter 20 gange men det ser ikke ud til at point kommer over til dig. Skal jeg selv oprette et svar før der sker noget?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
12. oktober 2004 - 19:33 #63
Hmmmm, mit navn skal være markeret i accepter boxen?!?!
Avatar billede kniv Nybegynder
12. oktober 2004 - 22:55 #64
Oh det er bare mig der er lidt grøn i det her. nu skulle det være i orden
Avatar billede bojohansen Nybegynder
18. oktober 2004 - 21:33 #65
Fik du ordnet det??
Avatar billede kniv Nybegynder
19. oktober 2004 - 13:41 #66
Jeep pointene skulle gerne være givet videre
Avatar billede bojohansen Nybegynder
19. oktober 2004 - 22:41 #67
Ja ja, var bare lidt nysgerrig ;)