Avatar billede hardtimes Nybegynder
10. oktober 2004 - 13:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

udtræk af DB med dato og klokkeslet

Jeg har følgende to records:
dato
kl

Mit problem er, at jeg skal have nogen ting trukket ud af min database på baggrund af datoen og tiden. Hvis f.eks dato og tid er før nu skal den trække det ud ét sted, og hvis dato og tid ikke er efter nu skal den trække det ud et andet sted. Men hvordan får jeg den til at forstå det når jeg trækker det ud?
Det er en access database.

Lige nu kan den godt forstå det med datoen og min sql sætning til det ser således ud:
sql = "select * from tbl where dato >= NOW() order by dato asc"

Og det virker fint nok, men hvordan får jeg sat ind så den også tager hensyn til klokkeslettet?

Håber det er smidt i den rigtige kategori.

På forhånd tak.
Avatar billede agerled Nybegynder
10. oktober 2004 - 13:48 #1
prøv det her...

sql = "select * from tbl where dato >= NOW() and kl >= time() order by dato asc"
Avatar billede hardtimes Nybegynder
10. oktober 2004 - 13:54 #2
det virker desværre heller ikke.
Avatar billede agerled Nybegynder
10. oktober 2004 - 13:56 #3
melder den nogen fejl?

Hvordan er tidsformatet i kolonnen med klokkeslettet?
Avatar billede hardtimes Nybegynder
10. oktober 2004 - 14:00 #4
Den melder ingen fejl, den ignorerer det bare.
Tidsformatet er sat til kort klokkeslætsformat
Avatar billede hardtimes Nybegynder
15. oktober 2004 - 15:34 #5
fandt løsningen selv.
Jeg skulle bare lave en FormatDateTime på både dato og tid, så virkede det.