Avatar billede ing Nybegynder
09. oktober 2004 - 23:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Dato-formater hvad gør jeg

Hej,

Jeg har oprettet en asp-side (VB-script) i dreamweaver som bl.a. poster to textfelter med datoer til databasen. Problemet er bare, at hvis
jeg i tekstfeltet skriver 09-10-2004, så bliver det gemt i databasen som 10-09-2004. Nogen gode ideer til hvordan jeg får datoerne gemt rigtigt ? Jeg har oprettet en asp-side automatisk med dreamweavers application objects: Insert Record. De to felter har jeg sat som "Submit as Date", men har også forsøgt med text uden at opnå nogen forskel. Nogen gode råd ?

VH

Ing
Avatar billede sjap Praktikant
10. oktober 2004 - 01:11 #1
Jeg har ikke meget begreb om asp, men det ser ud til at du render ind i at Access tolker datoen i amerikansk dato-format - dvs. mm-dd-yyyy. Du skal prøve at angive formatet til dd-mm-yyyy.
Avatar billede ing Nybegynder
10. oktober 2004 - 01:14 #2
Ja, hvis jeg skriver 2004-10-09, så oprettes datoen rigtigt i Acces. Hvordan angiver jeg det du siger - mener du at jeg skal gære dette i koden ?
Avatar billede sjap Praktikant
10. oktober 2004 - 01:15 #3
Prøv evt. at se i disse spørgsmål. De kan måske hjælpe dig på rette vej.

http://eksperten.dk/spm/5182
http://eksperten.dk/spm/482065
Avatar billede jakobscafe Nybegynder
10. oktober 2004 - 10:19 #4
Husk at sætte session.lcid=1030 i .asp filen
Avatar billede jakobscafe Nybegynder
10. oktober 2004 - 10:24 #5
Check datofelt (jeg bruge datofra og datotil), som begge fanges af left her:
if left(MM_columns(MM_i),4) = "dato" then
  LosDatos = replace(MM_formVal, "'", "")
  if (len(trim(LosDatos)) > 4) then
  MM_formVal = "'" & year(LosDatos) & "-" & month(LosDatos) & "-" & day(LosDatos) & "'"
end if

LosDatos bliver indtastet på dansk - 10-09-2004 = 10. september 2004. Da jeg har sat session.lcid = 1030 ved .asp at det er dette format.
Jeg bruger godt en MySQL database, men det er samme problem
Avatar billede ing Nybegynder
11. oktober 2004 - 12:45 #6
Tak for svarene! Jeg kigger lidt mere på dem ved først kommende lejlighed og vender så tilbage.

VH

ING
Avatar billede ing Nybegynder
15. november 2004 - 22:20 #7
Desværre ikke nogen løsning på dette problem endnu. Jeg lukker og slukker da
jeg simpelthen ikke har tid til at gå videre med dette problem. Ellers tak for forslagene.

VH

Ing