Avatar billede bliksted Nybegynder
09. oktober 2004 - 21:35 Der er 2 kommentarer

Brug af getProperty og textWidth i actionscript

Hej...

Jeg sidder og roder med noget dynamisk tekst og har brug for at vide bredden af teksten i en dynamisk textbox.

Jeg har fundet 2 metoder:
textInstance.textWidth
getProperty(textInstance, textWidth)

Jeg bliver nødt at til anvende getProperty, idet min tekstbox er nested i andre dynamiske objekter... Problemet er dog at dette ikke virker, altså:
nWidth = getProperty(textInstance, textWidth);

Kommandoen resultere i en debugger fejl i flash MX, hvilket jeg ikke helt kan forstå, idet "textWidth" burde være en gyldig funktion.
Er der nogen der kan hjælpe med dette?

MVH
  Bliksted
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
09. oktober 2004 - 22:47 #1
Du bliver da ikke nød til at bruge getProperty med mindre du bruger flash 4 men så kunne du ikke bruge textWidth.

Hvis din text er nested er det bare:

mc.mc1.mc2.textInstance.textWidth
Avatar billede kragekjaer Praktikant
10. oktober 2004 - 04:45 #2
tellTarget="kusse"