Avatar billede sotec Nybegynder
09. oktober 2004 - 19:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fjern links efter x-antal dage uden cron?

Jeg påtænker at lave en funktion på min side hvor folk kan poste et link, men det skal kun være aktivt i 5 dage.

Kan jeg gøre sådan at der afvikles en funktion hver gang siden besøges som kigger på datoen for oprettelse af links?
Avatar billede leif Seniormester
09. oktober 2004 - 19:44 #1
Lidt teori, når de poster linket sætter du samtidig dags dato, du tjecker så hver gang du viser linksne, om linket er ældre end 5 dage, hvis de er skal de ikke vises.
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2004 - 20:59 #2
$dag = time()-60*60*24*5
mysql_query("DELETE FROM tabel WHERE dato >". $dag) or die(mysql_error());
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2004 - 20:59 #3
og ja.. du skal self sætte et dato felt i db
Avatar billede coderdk Praktikant
10. oktober 2004 - 14:14 #4
Eller i ren SQL:

DELETE FROM tabel WHERE NOW() - DATE_SUB( CURDATE(), INTERVAL 5 DAYS ) > datofelt

Og som leif skriver, kør dette før siden genereres...

Hvis du ikke vil slette, men kun vil tage de links der er mindre end 5 dage gamle, kan det gøres på samme måde:

SELECT * FROM tabel WHERE datofelt >= DATE_SUB( CURDATE(), INTERVAL 5 DAYS )
Avatar billede coderdk Praktikant
10. oktober 2004 - 14:14 #5
DELETE FROM tabel WHERE NOW() - DATE_SUB( CURDATE(), INTERVAL 5 DAYS ) > datofelt

Skulle naturligvis være:

DELETE FROM tabel WHERE DATE_SUB( CURDATE(), INTERVAL 5 DAYS ) > datofelt
Avatar billede sotec Nybegynder
17. december 2004 - 09:23 #6
Svar mig :-)
Avatar billede coderdk Praktikant
17. december 2004 - 15:08 #7
soytainly! ;)