Avatar billede jupitor Nybegynder
08. oktober 2004 - 22:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Computer "går ned"

Jeg har købt et Asus K8N-E Deluxe og en AMD Athlon64, 3000+ og bruger det sammen med mit Gforce 5600 m 256 MB RAM. Hvis jeg sidder og skriver på computeren en hel dag er der ingen problemer, men hvis jeg spiller på den går den ned. Det er som om skærmen slår fra men lyden fortsætter et par sekunder hvorefter maskinen skal genstartes. Nogen der har prøvet det før? Er det noget i Bios der skal sættes anderledes op? Windows er blevet geninstalleret med alle de nyeste drivere
Avatar billede nopsen Ekspert
09. oktober 2004 - 03:20 #1
du skriver godt nok de nyeste drivere til windows, men har du hentet alle de nyeste og nødvendige drivere hos asus til dit bundkort? altså chipset, lyd, lan osv.
nyeste drivere hos nvidia til grafikkortet?
og kører du med directx9?
Avatar billede jupitor Nybegynder
09. oktober 2004 - 10:53 #2
ja alt er opdateret
Avatar billede nopsen Ekspert
09. oktober 2004 - 15:09 #3
har du prøvet at load setup defaults i bios? sat AGP til 8x hastighed?
Avatar billede jupitor Nybegynder
09. oktober 2004 - 18:58 #4
Prøvede at skifte grafikkort i maskinen og nu kører det som det skal???

For lille blæser på det gamle eller hvad? Det har kørt upåklageligt i den gamle maskine
Avatar billede nopsen Ekspert
09. oktober 2004 - 19:03 #5
det kan sagtens ha været et varme problem, hvis der er blevet varmere i kabinettet efter udskiftning af dele, det kan også være at blæseren er fyldt med støv og skidt som man kan rense ud.
Avatar billede krea Praktikant
23. oktober 2004 - 13:20 #6
Havde også selv købt det mb men måtte levere det tilbage pga ustabillitet. Prøv at kør cpu stabillity test final pro final 6.0. http://www.tweak.dk/blandede.php
Hvis ikke den består testen så send skidtet tilbage.

Boardet er også meget kræsen med ram. Kør også memtest 386 for at teste om mb kan klare rammen.
Avatar billede nopsen Ekspert
10. januar 2005 - 20:04 #7
lukketid?