Avatar billede mahp Nybegynder
08. oktober 2004 - 19:14 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

hvordan får jeg vist en XML fil

Hejsa

jeg har 10 xml filer, jeg skal ha frem på min hjemmeside, hvordan klares det ?
Avatar billede mahp Nybegynder
08. oktober 2004 - 19:28 #1
ingen der kan hjælpe
Avatar billede snepnet Nybegynder
08. oktober 2004 - 19:37 #2
tror bare det er lidt vanskeligt at forstå spørgsmålet... en xml-fil åbnes fint i en browser, så du kan bare sætte et link ind til filerne.
meeen... det er nok noget andet du er ude efter kunne jeg forestille mig.
mvh
Avatar billede arne_v Ekspert
08. oktober 2004 - 19:38 #3
Grundliggende er der 2 muligheder:

1)  du lader browseren hente de XML filer fra serveren og viser dem med CSS eller XSLT

2)  du ladere serveren processe XML filerne med XSLT out outputter HTML til browseren
Avatar billede mahp Nybegynder
08. oktober 2004 - 19:46 #4
arne

jeg skal hente info fra en hattrick server. (et online managerspil)

hvad skal jeg bruger for at kan vise det i CSS eller XSLT ?
jeg ved intet om de 2 formater.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. oktober 2004 - 19:54 #5
Det er ikke din egen XML ?

Så skal du nok vælge #2.

Lade din ASP eller PHP kode hente XML filerne, konvertere dem til HTML og
sende dem til browseren.
Avatar billede mahp Nybegynder
08. oktober 2004 - 19:57 #6
nej, det er ikke min egen xml. men det er en xml omkring mit hold på hattrick

hvordan finder jeg php koden, der kan gøre det.
(mit webhotel hos web10.dk understøtter ikke asp.)
Avatar billede mahp Nybegynder
08. oktober 2004 - 20:33 #7
kan du hjælp med det spørgsmål ?
Avatar billede arne_v Ekspert
08. oktober 2004 - 20:40 #8
Jeg er ikke skrap til PHP.

Du skal have:
  - en PHP funktion som henter en fil via HTTP
  - en PHP funktion som kan bruges til at konvertere en XML fil til HTML f.eks.
    via XSLT

Jeg kan godt prøve at søge lidt i PHP dokumentationen.
Avatar billede mahp Nybegynder
08. oktober 2004 - 20:44 #9
du skal være meget velkommen.

jeg er heller ikke den skrappeste til php
Avatar billede mahp Nybegynder
08. oktober 2004 - 20:48 #10
skal du bruger noget info om "siderne" fra mig eller ?
Avatar billede arne_v Ekspert
08. oktober 2004 - 21:40 #11
Hvad har dit web hotel installeret af XML og XSLT extensions ?
Avatar billede mik789 Nybegynder
08. oktober 2004 - 21:51 #12
du skal gå ind og finde ud af hvilken php version der ligger på den server hos web10 hvor dine filer ligger. web10 har forskellige php versioner på forskellige serverere. Funktioner der konverterer fra xml til html findes kun i php version 5 (som er den seneste).
Avatar billede mik789 Nybegynder
08. oktober 2004 - 21:56 #13
se: http://www.web10.dk/help/faq/unix_versions

hvis du kan finde den oprindelige meddelelser fra web10 kan du se hvilken en server du ligger på (f.eks. web05, web06 osv.). Og så følger du bare instuktionen i linket her for at se alt om din php.

Se også http://www.php.net/manual/en/ref.simplexml.php og de øvrige sider om xml funktioner på php.net
Avatar billede mahp Nybegynder
13. oktober 2004 - 12:34 #14
Virkede ikke, jeg har fundet et specielt program der kunne ordne det, så jeg lukker spørgsmålet...