Avatar billede carl_johan Nybegynder
08. oktober 2004 - 16:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med us tastatur i notebook

Hejsa

Min bror arbejder i øjeblikket i us, han mener at det er billigere at købe bærbar derover. Problemmet ligger i de manglende danske taster, der mangler som sagt å æ ø.

Er det muligt at ændre tasterne, kun ved hjælp af andet styresystem (windows) eller skal man have et bestemt program indover? i givet fald hvilket?

Og er der i det hele taget det samme antal taster på en us computer og en computer købt i dk?

På forhånd tak!
08. oktober 2004 - 16:43 #1
Du kan vælge dansk tastatur, hvilket medfører at tasterne fungerer som var den leveret med dansk tastatur.
Så er der bare problemet med fysisk at mærke tasterne.
I kontrolpanelet vælger du Tastatur, og på fanen Landestandarder vælger du Dansk som standard.
Avatar billede carl_johan Nybegynder
08. oktober 2004 - 16:44 #2
Og der er det samme antal knapper?
08. oktober 2004 - 18:29 #3
Ja, men antallet af taster varierer jo en del på bærbare computere. Der er aldrig 105-taster som på et standardtastatur.
Avatar billede carl_johan Nybegynder
08. oktober 2004 - 18:30 #4
Tak for det, må så bare igang med sprit-tuschen