Avatar billede bingokaj Nybegynder
07. oktober 2004 - 23:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

mouseover på dynamiske movieclips ?

Hej

Jeg har et loop der opretter nogle movieclips dynamisk (udfra en xml-fil). Inden i loopet forsøger jeg at sætte en mouseOver på movieclippet, som skal kalde en funktion:

_root.mc_personal[mc_personal_sub].onRollOver = designbit_Rollover;

Men funktionen bliver aldrig kaldt - det lader til at movieclippet aldrig får et RollOver-event. Jeg har brugt samme kode til nogle knapper, hvor det virkede fint - kan man ikke bruge det til movieclips eller hvordan ?
Avatar billede barklund Nybegynder
08. oktober 2004 - 09:49 #1
Der er ikke noget galt med dit script. Har du den angivne funktion defineret? mc_personal_sub en streng og er _root.mc_personal[mc_personal_sub] et movieclip?
Avatar billede barklund Nybegynder
08. oktober 2004 - 09:49 #2
Hov, skulle ikke have været et svar, sorry.
Avatar billede bingokaj Nybegynder
08. oktober 2004 - 16:00 #3
Hej Barklund

Her er hele koden:

//---------------START PÅ PERSONALSEKTION---------------
//opret personal
function XMLOut_personal(){
//hent xml
personal = new XML();
personal.ignoreWhite = true;
personal.load('personal.xml');
personal.onLoad = function () {
    xml_file_personal = this;

//opret overordnet movieclip
mc_personal = _root.createEmptyMovieClip("mc_personal",1)
mc_personal._visible = true;
mc_personal._x = 127;
mc_personal._y = 6;

//sæt maske
_root.mc_personal.setMask(mc_maske);

//opret skyder
skyder("skyder1",_root.skyder1._y,140,"mc_personal");

//generer oversigt
i = 1;
minx = "0";
miny = "0";
for ( a = 0; a < xml_file_personal.firstChild.childNodes.length;  a++) {
    for(z = 0; z < xml_file_personal.firstChild.firstChild.childNodes.length; z++){
        if (xml_file_personal.firstChild.childNodes[a].childNodes[z].nodeName == "overskrift") {
            //opret variabler
            var personal_overskrift = xml_file_personal.firstChild.childNodes[a].childNodes[z].firstChild.nodeValue;
            var personal_tekst = xml_file_personal.firstChild.childNodes[a].childNodes[z+1].firstChild.nodeValue;
            var personal_image_large = xml_file_personal.firstChild.childNodes[a].childNodes[z+2].firstChild.nodeValue;
            var personal_image_small = xml_file_personal.firstChild.childNodes[a].childNodes[z+3].firstChild.nodeValue;
            var mincounter = i % 6;

            //opret movieclips med billeder
            if (mincounter == 0 ) {
                miny = Number(miny)+Number(74);
                minx = 0;
            }

            mc_personal_sub = "mc_personal_sub"+i;
            _root.mc_personal.createEmptyMovieClip(mc_personal_sub,i)
            _root.mc_personal[mc_personal_sub].loadMovie(personal_image_small);
            _root.mc_personal[mc_personal_sub]._x = minx;
            _root.mc_personal[mc_personal_sub]._y = miny;

            setProperty(_root.mc_personal[mc_personal_sub], _alpha, 50);

            //sæt mouse-actions
            _root.mc_personal[mc_personal_sub].onRollOver = designbit_Rollover;
            _root.mc_personal[mc_personal_sub].onRelease = function() {
                designbit_url("http://www.hotmail.com");
            };

            }
        minx = Number(minx)+Number(87);

        i++;
    }

//MOUSE-ACTIONS TIL PERSONAL-SEKTIONEN
function designbit_rollOver() {
    trace ("du har opnået klikhed");
    setProperty(this, _alpha, 50);
}
Avatar billede bingokaj Nybegynder
08. oktober 2004 - 16:03 #4
hov, den kalder den forkerte function. Jeg har ændret det til :

            //sæt mouse-actions
            _root.mc_personal[mc_personal_sub].onRollOver = designbit_Rollover;
            _root.mc_personal[mc_personal_sub].onRelease = function() {
                designbit_rollOver("http://www.hotmail.com");
            };

            }
        minx = Number(minx)+Number(87);

        i++;
    }

//MOUSE-ACTIONS TIL PERSONAL-SEKTIONEN
function designbit_rollOver() {
    trace ("du har opnået klikhed");
    setProperty(this, _alpha, 100);
}

men det gjorde ikke nogen forskel
Avatar billede barklund Nybegynder
08. oktober 2004 - 16:46 #5
Hm, jeg synes sgu ikke rigtig du har taget mine tidligere råd til dig. setProperty skal dø - helt og holdent. Den har intet at gøre i ActionScript skrevet indenfor de sidste 5-6 år (siden Flash 5 kom ud).
Avatar billede barklund Nybegynder
08. oktober 2004 - 16:49 #6
Og ikke at evaluere dig frem til movieclippet hver gang, men bruge en direkte reference og den slags.