Avatar billede supern Nybegynder
07. oktober 2004 - 22:34 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Sessions virker ikke mere..

Hejsa
jeg kørte noget login med sessions på 1go, uden problemer, men nu har jeg flyttet til b-one.. og nu virker det ikke mere.. den kommer med denne her fejl:

Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /customers/outlundish.dk/outlundish.dk/httpd.www/sider/undersider/loge/logget ind.php:2) in /customers/outlundish.dk/outlundish.dk/httpd.www/sider/undersider/loge/logget ind.php on line 3

Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /customers/outlundish.dk/outlundish.dk/httpd.www/sider/undersider/loge/logget ind.php:2) in /customers/outlundish.dk/outlundish.dk/httpd.www/sider/undersider/loge/logget ind.php on line 3
Desværre, du har ikke adgang her

nogle der ved hvad der er i vejen??
Avatar billede hmortensen Nybegynder
07. oktober 2004 - 22:36 #1
Præv at smide noget af dine kode, og undgå helst mellemrum i dine filnavne
Avatar billede expnet Seniormester
07. oktober 2004 - 22:37 #2
"Headers already sent"

et eller andet sted har du noget sesssion/header til at køre en gang til og det skal ligge som det første i dine filer
Avatar billede supern Nybegynder
07. oktober 2004 - 22:42 #3
expnet: det er bare det, at det virkede fint på 1go.. så det er det jeg syns er mærkeligt..

ok her er lidt kode:

<?
session_start();

$brugerpass = array('**' => '**',
                    '**' => '**',
                    '**' => '**');

if($_POST['action'] == "login") {

  $bruger = $_POST['brugernavn'];
  $pass = $_POST['password'];

  if(empty($_POST['brugernavn'])) {
    echo "Du har ikke indtastet et brugernavn!";
  } elseif(empty($_POST['password'])) {
    echo "Du har ikke indtastet et password!";
  } else {

    if(array_key_exists($bruger, $brugerpass) && $brugerpass[$bruger] == $pass) {
      $_SESSION['login']="ok";
      $_SESSION['snr'] = session_id();

      header("location: logen.php");
    } else {
      echo "Brugernavn eller Password er forkert!";
    }

?>
Avatar billede expnet Seniormester
07. oktober 2004 - 22:47 #4
nu bruger jeg ikke selv:
header("location: logen.php");

men prøv
header('location: logen.php');
Avatar billede hmortensen Nybegynder
07. oktober 2004 - 22:49 #5
Gør ingen forskel expnet.

Der er ingen direkte fejl, så prøv at fjerne mellemrum i filen.
Kan være du lå på en windows server før, som så var ligeglad med mellemrum
Avatar billede supern Nybegynder
07. oktober 2004 - 22:51 #6
jo men hvis det nu er en fejl.. burde den jo ikke påvirke sessionen eller hvad?
Avatar billede supern Nybegynder
07. oktober 2004 - 23:02 #7
nu har jeg prøvet med præcis den samme kode på 1go og b-one, og 1go virker fint, hvorimod b-one laver den latterlige fejl...

Har i nogle andre bud..?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
07. oktober 2004 - 23:03 #8
Har du omdøbt filen, så der ikke er mellemrum i ?
Avatar billede supern Nybegynder
07. oktober 2004 - 23:04 #9
jep.. det har jeg også prøvet;)
Avatar billede hmortensen Nybegynder
07. oktober 2004 - 23:08 #10
Har tjekket at der ikke er mellemrum/entertryk før <?php tagget ?
For så blir det et output
Avatar billede supern Nybegynder
07. oktober 2004 - 23:16 #11
Avatar billede hmortensen Nybegynder
07. oktober 2004 - 23:18 #12
Prøv at omdøbe logind.php til logind.phps, så kan vi se koden direkte, og få evt mellemrum med
Avatar billede supern Nybegynder
07. oktober 2004 - 23:23 #13
Avatar billede hmortensen Nybegynder
07. oktober 2004 - 23:24 #14
Serveren understøtter så ikke phps. Så ville man kunne se koden direkte i browseren.

Du skal bare rykke <html> ned til <head>
Avatar billede hmortensen Nybegynder
07. oktober 2004 - 23:27 #15
Du har også 2 session_start()

Fjern nr 2, så burde det også hjælpe lidt
Avatar billede supern Nybegynder
07. oktober 2004 - 23:27 #16
virker vist heller ikke... men er det ikke mærkeligt at det kører fejlfrit på 1go.dk?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
07. oktober 2004 - 23:28 #17
Måske warnings ikke er slået til hos 1go
Avatar billede supern Nybegynder
07. oktober 2004 - 23:39 #18
har fjernet det "****" men det virker stadig ikke!! hmm det er altså weird!!
Avatar billede supern Nybegynder
08. oktober 2004 - 00:08 #19
Nogle der kender noget til session hos b-one..fordi det her er ved at drive mig til vanvid!!
Avatar billede googolplex Novice
08. oktober 2004 - 00:10 #20
Prøv følgende:

<?php ob_start(); ?>

DIN KODE HER!

<?php ob_end_flush(); ?>

Den bruger jeg altid, så slipper jeg for at tænke på headers :)
Avatar billede supern Nybegynder
08. oktober 2004 - 00:23 #21
virker stadig ikke.. hvor er det irriterende!!!
Avatar billede bojo Nybegynder
08. oktober 2004 - 07:25 #22
jeg har lige testet koden fra 07/10-2004 22:42:33 på b-one den giver ingen fejl
Avatar billede hmortensen Nybegynder
08. oktober 2004 - 07:47 #23
Det er også en anden side der melder fejl nu bojo
Avatar billede supern Nybegynder
08. oktober 2004 - 16:38 #24
ja det er denne her kode der melder fejl:

<?
session_start();

$brugerpass = array('**' => '**',
                    '**' => '**',
                    '**' => '**');

if($_POST['action'] == "login") {

  $bruger = $_POST['brugernavn'];
  $pass = $_POST['password'];

  if(empty($_POST['brugernavn'])) {
    echo "Du har ikke indtastet et brugernavn!";
  } elseif(empty($_POST['password'])) {
    echo "Du har ikke indtastet et password!";
  } else {

    if(array_key_exists($bruger, $brugerpass) && $brugerpass[$bruger] == $pass) {
      $_SESSION['login']="ok";
      $_SESSION['snr'] = session_id();

      header("location: logen.php");
    } else {
      echo "Brugernavn eller Password er forkert!";
    }

?>
Avatar billede x-man Nybegynder
09. oktober 2004 - 19:47 #25
Jeg ved ikke helt om det er et skud i tågen, men jeg sidder selv med nøjagtigt det samme problem.
se evt. på : http://dk2.php.net/manual/da/function.session-cache-limiter.php

Ikke at jeg kan få det helt store ud af det ... men jeg har på fornemmelsen at jeg har fat i den lange ende ...
Avatar billede x-man Nybegynder
10. oktober 2004 - 19:34 #26
Hej supern
se evt. det spørgsmål jeg lagde :
http://www.eksperten.dk/spm/548648

om det samme :o)
Jeg fjernede de ekstra linje skift jeg havde i toppen af mine php sider, og lagde session_start(); som det første lige efter <?.

altså: Det aller aller øverste i mine dukomenter er :

<?
session_start();
// resten af siden

... håber det også kan hjælpe dig ;o)
Avatar billede supern Nybegynder
10. oktober 2004 - 22:49 #27
hej har læst dit spørgsmål igennem.. men kan sgu stadig ikke få det hele til at funke.. hmm har du msn eller noget?Hvis du gider hjælpe?
Avatar billede x-man Nybegynder
12. oktober 2004 - 17:28 #28
Hej Supern

har du fundet ud af det ? Eller får du stadig fejlmeddelser ?
jeg har msn, men kommer ikke på før sent om aftenen :o)
Avatar billede x-man Nybegynder
14. oktober 2004 - 01:05 #29
Hej Supern
jeg er på msn Torsdag aften, eller naturligvis løbende hvis ikke det passer dig der.
Du kan fange mig på : rabuboni@hotmail.com

Du kan bare skrive og så håber jeg at jeg kan hjælpe dig :o)
Avatar billede supern Nybegynder
14. oktober 2004 - 12:23 #30
Hej

tror jeg har fået det nogenlunde til at fungere.. så du får lige point..

men har lidt flere problemer med b-one, så tilføjer dig lige..
Avatar billede x-man Nybegynder
19. oktober 2004 - 23:19 #31
hej Supern
Det glæder mig rigtigt meget at det går frem ad. og mange tak for point :o)

Du tilføjer mig bare og skriv endelig ...