Avatar billede ly Nybegynder
07. oktober 2004 - 10:08 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Auto træk-formel

Hejsa

Jeg har i kollone A og B en række tal og i kollone C en række tal der udregnes på baggrund af tallene i A og B - kollone C består altså af formler.

Jeg har lavet en makro der automatisk kopiere tal i enden af kollone  A og B - men kan jeg også få makroen til automatisk at trække formlen i kollone C ned (den skal selvfølgelig trækkes i samme længde som længden af data i kollone A og B). Jeg kan ikke lige gennemskue det, da det jo er en ny celle der skal "trækkes i" hver gang. Jeg ved at det i princippet kan klares med en hvis-formel i kollone C, men det kan det alligevel ikke, da cellerne i kollone C skal være "helt tomme" hvis ikke der er tal i kollone A og B.

Håber I forstår mit spørgsmål - ellers må I endelige spørge.

/ly
Avatar billede oernhoej Nybegynder
07. oktober 2004 - 10:14 #1
range ("c2").select
Selection.AutoFill Destination:=Range("c2:" & "c" & Rows.Count)

ovenstående programstump vil vælge cellen c2 og derefter kopiere den nedefter til der ikke har været flere rækker i brug.
Avatar billede jkrons Professor
07. oktober 2004 - 10:24 #2
oernhoej-> Men det kræver,. at der ikke er kolonner, der har flere rækker end a og b :-)
Avatar billede jkrons Professor
07. oktober 2004 - 10:25 #3
Er der kolonner, der har flere rækker end a og b kan følgende bruges

    Range("a1").Activate
    adr = Selection.End(xlDown).Row
    Range("c1").Activate
    adr2 = Selection.End(xlDown).Row
    Selection.End(xlDown).Select
    c1 = "C" & adr2
    c2 = "C" & adr
    Selection.AutoFill Destination:=Range(c1 & ":" & c2), Type:=xlFillDefault
Avatar billede oernhoej Nybegynder
07. oktober 2004 - 10:27 #4
jep det er korrekt
Avatar billede ly Nybegynder
07. oktober 2004 - 10:29 #5
tak tak

Det virker som det skal - og så kan jeg endda tage højde for om der er kolloner der er længere end A og B.

I må dele pointene - ok?
Avatar billede jkrons Professor
07. oktober 2004 - 10:30 #6
Fint nok :-)
Avatar billede oernhoej Nybegynder
07. oktober 2004 - 10:32 #7
ja da fint