Avatar billede wqazr Nybegynder
06. oktober 2004 - 22:06 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

hurtig hjælp!!

Hvad er fejlen? Den skal skrive 4 ud og så lave </tr><tr> så de nsæte 4 kommer på næste linje.. ;)

$i = 0;
echo '<div align="center"><center><table border="0" width="500" cellspacing="0" cellpadding="0"><tr>';

$query = mysql_query("SELECT * FROM brugere WHERE online=1") or die(mysql_error());
while ($row = mysql_fetch_array($query)) {

echo '<td><a href="profil.php?brugernavn='.$row['brugernavn'].'">'.$row['brugernavn'].' '.$row['sex'].''.$row['alder'].'</a></td>';

if($i == "2") {
echo '</tr><tr>';
$i = 0;
}
$i++;
}
Avatar billede wqazr Nybegynder
06. oktober 2004 - 22:08 #1
det 2 tal der er i ifen er bare en taste fejl!
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. oktober 2004 - 22:16 #2
Prøv at fjerne " omkring 2 tallet eller 4 tallet :)
if($i == 4) {
Avatar billede wqazr Nybegynder
06. oktober 2004 - 22:20 #3
det er ikke det.. hvis nu i bare fik det her kunne i så sætte det rigtig sammen?

echo '<div align="center"><center><table border="0" width="500" cellspacing="0" cellpadding="0"><tr>';

$query = mysql_query("SELECT * FROM brugere WHERE online=1") or die(mysql_error());
while ($row = mysql_fetch_array($query)) {

echo '<td><a href="profil.php?brugernavn='.$row['brugernavn'].'">'.$row['brugernavn'].' '.$row['sex'].''.$row['alder'].'</a></td>';

}

echo '</tr></table>';
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. oktober 2004 - 22:23 #4
Prøv skrive det som:

echo "<td><a href=\"profil.php?brugernavn=".$row['brugernavn']."\">".$row['brugernavn']." ".$row['sex']." ".$row['alder']."</a></td>";
Avatar billede wqazr Nybegynder
06. oktober 2004 - 22:24 #5
nej det er ikke det.. fejlen ligger i :

if($i == "2") {
echo '</tr><tr>';
$i = 0;
}
$i++;
}

eller i opstillingen, men kan ikke finde der hvor det er galt :(
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. oktober 2004 - 22:26 #6
Hvad er fejlen så?
Avatar billede wqazr Nybegynder
06. oktober 2004 - 22:26 #7
det er det jeg ikke ved ;) derfor jeg spørger..
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. oktober 2004 - 22:28 #8
Du må da vide hvad den gør forket?

Er det den tæller en for meget så prøv at tælle $i op før if sætningen:

$i++;
if($i == "2") {
echo '</tr><tr>';
$i = 0;
}
Avatar billede wqazr Nybegynder
06. oktober 2004 - 22:31 #9
det eneste koden gør lige nu er at udskrive alle sammen i en lang række.. den skal skrive 4 og så ny linje og så 4 og så videre..
Avatar billede sukos Juniormester
06. oktober 2004 - 22:31 #10
$i = 0;
while ($row = mysql_fetch_array($query)) {
$i++;
echo '<td><a href="profil.php?brugernavn='.$row['brugernavn'].'">'.$row['brugernavn'].' '.$row['sex'].''.$row['alder'].'</a></td>\n';

if($i%4 == 0 && $i != mysql_num_rows($query)) {
echo"</tr><tr>\n";
}

Avatar billede eagleeye Praktikant
06. oktober 2004 - 22:33 #11
if($i == 4)
Avatar billede wqazr Nybegynder
06. oktober 2004 - 22:35 #12
tak sukos!! ;)

Havde ikke lige tænkt at lave om på den måde ;) men takker! smid lige et svar
Avatar billede sukos Juniormester
06. oktober 2004 - 22:37 #13
ok :O)