Avatar billede sbi Nybegynder
06. oktober 2004 - 14:11 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Temporer DataTable

Jeg har to dokumenter (.ASPX) der kører i hver deres frame og jeg vil gerne kunne udveksle en DataTable mellem disse. Er det muligt?

Kan man holde en DataTable i Sessionen eller lignende?

/SBI
Avatar billede arne_v Ekspert
06. oktober 2004 - 14:17 #1
Ja. Den er ligeglad med hvad det er.

Men jeg tror ikke at jeg kan lide ideen.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. oktober 2004 - 17:41 #2
OK ?
Avatar billede arne_v Ekspert
24. oktober 2004 - 21:36 #3
??
Avatar billede sbi Nybegynder
25. oktober 2004 - 09:59 #4
Undskyld - jeg har ikke lige haft tid...

Du skrivet at det godt kan lade sig gøre. Jeg kunne tænke mig at holde tabellen, kalde en side i en anden frame der bruger tabellen. Kan du give mig et eks. på hvordan man gør det rent kodemæssigt?

Hilsen
Søren
Avatar billede arne_v Ekspert
25. oktober 2004 - 10:09 #5
Du gemmer bare DataTable objektet i sessionen på den ene side og henter den frem
igen på den anden side.
Avatar billede sbi Nybegynder
25. oktober 2004 - 10:16 #6
Kan man bruge andre collections. Jeg bruger ikke sessions pga. loadbalance setup. Er der andre muligheder for at holde/overføre objectet?

/SBI
Avatar billede arne_v Ekspert
25. oktober 2004 - 10:19 #7
Load balancer du således at side 1 som skal gemme kan være på en server
og side 2 som skal hente kan være på en anden server ?
Avatar billede sbi Nybegynder
25. oktober 2004 - 10:26 #8
ja
Avatar billede arne_v Ekspert
25. oktober 2004 - 10:31 #9
Og session er ikke replikeret mellem serveren (beklager så ASP.NET kyndig er jeg
heller ikke).

Så er du vel nødt til selv at replikere.

De to klassiske muligheder:
1) database
2) multicast
Avatar billede sbi Nybegynder
25. oktober 2004 - 10:33 #10
Hvad er multicast?
Avatar billede arne_v Ekspert
25. oktober 2004 - 10:37 #11
Multicast i denne sammenhæng er når en man har N maskiner som kører en
applikation X som vedligeholder en shared state ved hver gang der er
rettelser at sende ud via netværket til de N-1 andre maskiner hvor
de andre instanser af X lytter efter opdateringer.
Avatar billede sbi Nybegynder
25. oktober 2004 - 10:39 #12
Hmm - det lyder ikke som den rigtige løsning

Tak.
Avatar billede burningice Nybegynder
25. oktober 2004 - 16:09 #13
hvis du gemmer dine sessions i db bliver de delt på alle dine servere i et loadbalancing setup
Avatar billede sbi Nybegynder
25. oktober 2004 - 16:13 #14
Er der noget standard setup for det eller skal alle statements laves manuelt?
/SBI
Avatar billede burningice Nybegynder
25. oktober 2004 - 16:21 #15