Avatar billede sjtf Nybegynder
06. oktober 2004 - 11:54 Der er 15 kommentarer

netværks printer

Hej
Jeg har et problem med hp g55 printer som er på mit netværk, min mac kan ikke finde driveren selv om jeg har installeret den på mac'en, mit spørgsmål er hvor dan skal sådan driver instaleres?

sjtf
Avatar billede egonspock Seniormester
06. oktober 2004 - 16:39 #1
Hvilket styresystem kører du på Mac'en?
Avatar billede sjtf Nybegynder
06. oktober 2004 - 18:53 #2
mac os x panther

sjtf
Avatar billede aeblenet Nybegynder
06. oktober 2004 - 20:53 #3
Har du aktiveret AppleTalk ?

Hvis ikke så åbn:
Systemindstillinger (i æblet øverst til venstre) > Netværk >Appletalk

Sæt flueben i Aktiveret og KLIK på kanppen "Anvend nu"

Så skulle den gerne blive synlig . . .
Avatar billede sjtf Nybegynder
06. oktober 2004 - 23:04 #4
hej
det AppleTak er aktiveret, problemet er at der ingen driver er til den printer som er på netværket, der er ingen problemer med at finde printeren, jeg har forsøgt at instalerer printeren når den er tilsluttet direkte til min mac, og det er der ingen problemer med, det er først når jeg tilslutter den til min server, at min mac ikke kan finde den rigtige driver.

sjtf
Avatar billede aeblenet Nybegynder
07. oktober 2004 - 07:39 #5
Er printeren oprettet som "Fælles" printer på serveren ?

Hvilken server er det (Mac OS X Server ?)
Avatar billede sjtf Nybegynder
07. oktober 2004 - 13:06 #6
serveren er en linux server og printeren er delt, jeg kan godt bruge den fra min winxp og min linux Xandros

sjtf
Avatar billede aeblenet Nybegynder
08. oktober 2004 - 07:01 #7
en kammerat har samme problem.

Jeg venter og ser hvem der kommer med det rigtige svar.
Avatar billede tued Nybegynder
22. november 2004 - 08:45 #8
Hejsa.

Det kommer an på hvordan du deler din printer.
Hvis du gør det via samba skal du finde den under "windows printere" i printer værktøjet oog tilføje den der. Virker fint.
Avatar billede sjtf Nybegynder
22. november 2004 - 09:14 #9
hej

Den står ikke under win. printer.

sjtf
Avatar billede tued Nybegynder
22. november 2004 - 09:18 #10
ok. Hvordan deler du din printer på din linux maskine ???
Avatar billede sjtf Nybegynder
22. november 2004 - 09:24 #11
men samba
sjtf
Avatar billede tued Nybegynder
22. november 2004 - 09:30 #12
Hvis du tillader adgang fra din maksines ip burde du kunne se den der under. Du skal selvfølgelig også have rettetigheder til det. Hvis det er en printer med bruger defineret adgang, altså ikke tilgængelig for alle skal du jo huske at logge ind...
Der er en masse ting der spiller ind. Prøv det med at logge ind først
Avatar billede sjtf Nybegynder
22. november 2004 - 09:32 #13
hej det er ikke noget problem at se printeren, problemet er driveren, som skal bruges, som macen ikke kan finde, selv om jeg har installeret den manuelt.

sjtf
Avatar billede tued Nybegynder
22. november 2004 - 09:39 #14
Har du prøvet bare at bruge en gængs postscript printer driver ??? Altså den der hedder noget i stil med "generic color" eller "generic B/W". Har virket for mig.
Avatar billede sjtf Nybegynder
22. november 2004 - 19:03 #15
Hej
det virkede ikke, printeren udskrev en stak tomme sider.

sjtf