Avatar billede lum Nybegynder
06. oktober 2004 - 00:08 Der er 17 kommentarer og
5 løsninger

Frontpage formular design

Jeg har en fronpage formular, der skriver som en gæstebog til en anden side på min hjemmeside. Mit problem ligger i at selv om der i indtastningen laves flere afsnit kommer det hele ud i een lang smøre uden afsnitsinddeling i gæstebogen.

Er det fordi jeg har valgt en forkert håndtering ( HTML-punktopstilling ) eller er det fordi min webhotel-udbyder ( Surftown ) ikke kan håndtere dette script ?

Det irriterer mig, så jeg vil godt sætte 200 points på spil :-)
Avatar billede steen_hansen Forsker
06. oktober 2004 - 00:19 #1
Har du ASP? I så fald kan dette gøre tricket:

<% FormatText = Replace(str,vbNewLine,"<br>") %>

<html>

<head>
<title></title>
</head>

<body>

<%=FormatText(RS("text"))%>

</body>

</html>
Avatar billede steen_hansen Forsker
06. oktober 2004 - 00:22 #2
Forøvrigt, så har dit problem ikke noget med FP at gøre. FP er bare en WYSIWYG-editor.
Avatar billede knudgert Nybegynder
06. oktober 2004 - 06:43 #3
Tjah, hvis det er en formular, der gør brug af FP Extensions, så har det jo altså noget med FP at gøre.

Men jeg kender desværre ikke umiddelbart svaret.

Et link til siden er altid en god ide, så er det nemmere at svare på.
Avatar billede lum Nybegynder
06. oktober 2004 - 09:47 #4
Hej Steen. Jeg arbejder såmænd bare i standard Frontpage/html, så det var mest et trick eller et fingerpeg i den normale Frontpage Formular håndtering jeg gik efter.
Avatar billede lum Nybegynder
06. oktober 2004 - 09:49 #5
Hej Knudgert, Ja det er en formular der gør brug af FP Extension. Du kan se hvad jeg mener her http://www.hbk-roskilde.dk/exp1.htm og du er meget velkommen til at lege med hvis du kommer på en ide, og det er alle I andre selvfølgelig også :-)
Avatar billede steen_hansen Forsker
06. oktober 2004 - 10:44 #6
Resultatet ryger ned i /_private/form_results.txt, eller hva'?
Avatar billede steen_hansen Forsker
06. oktober 2004 - 11:06 #7
Hvis du i FP højrerklikker på formularen og vælger "Egenskaber for formular..." får du forskellige valgmuligheder. Det samme gør sig gældende ved egenskaberne på <textarea>. Når jeg kigger i textdokumentet, er der liniskift dér, hvor jeg har indsat det. Men det hele bliver så udskrevet mellem <p> og </p>. Hvordan det skal stilles op, vil jeg lige forsøge at kigge på.
Avatar billede steen_hansen Forsker
06. oktober 2004 - 11:15 #8
Jeg TROR det har noget med dette format at gøre, der er forskellige parametre at sætte på:

S-Format="HTML/BR"

Men jeg kigger videre, kan heller ikke umiddelbart få det til at virke.
Avatar billede steen_hansen Forsker
06. oktober 2004 - 11:39 #9
Det kan godt lade sig gøre, for linieskiftet bliver gemt i dokumentet. Men jeg har ikke så meget tid til at lege med det lige her og nu, kigger ind senere.
Avatar billede steen_hansen Forsker
06. oktober 2004 - 11:46 #10
Så fik jeg sq det til at virke:

1. Højreklik på formularen
2. Vælg "Egenskaber for formular..."
3. Tryk på knappen "Avanceret"
4. Tryk på knappen "Tilføj"
5. Skriv "Linieskift" i feltet "Navn"
6. Skriv <br> i feltet "Værdi"
7. Gem det hele og prøv igen
Avatar billede steen_hansen Forsker
06. oktober 2004 - 11:48 #11
Og mit dokument ser således ud:

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 4.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<title>Ny side 1</title>
</head>

<body>

<form method="POST" action="--WEBBOT-SELF--">
    <!--webbot bot="SaveResults" U-File="_private/form_results.txt"
    S-Format="HTML/BR" S-Label-Fields="TRUE" B-Reverse-Chronology="FALSE"
    S-Builtin-Fields -->
    <p><textarea rows="2" cols="20" name="Tekstbox"></textarea><input type="submit" value="Send" name="B1"><input type="reset" value="Nulstil" name="B2"></p>
    <input type="hidden" name="Linieskft" value="&lt;br&gt;">
</form>

</body>

</html>
Avatar billede steen_hansen Forsker
06. oktober 2004 - 11:50 #12
Sorry, det virker alligevel ikke helt. Kigger ind senere.
Avatar billede steen_hansen Forsker
06. oktober 2004 - 12:03 #13
Den tager dobbelte linieskift fint nok. Håber andre kan hjælpe dig, jeg har ikke tid mere lige nu, nu SKAL jeg afsted.
Avatar billede lum Nybegynder
06. oktober 2004 - 12:05 #14
Hej Steen,

Jeg fik ikke dine anvisninger til at virke her.

Jeg har formularen sat op med Indstillinger: Filformat: HTML-punktopstilling og der kan jeg ikke få dine anvisninger til at virke.
Benytter du et andet filformat måske ?
Dine ændringsforslag er bygget ind i formularen på http://www.hbk-roskilde.dk/exp1.htm og det indtastede lægges på siden http://www.hbk-roskilde.dk/exp2.htm  (og nederst på side 1)
Avatar billede steen_hansen Forsker
06. oktober 2004 - 12:12 #15
Jeg ved sq ikke, din side er lidt langsom. Dobbelt linieskift virker hos mig. Dog ikke enkelte linieskift.
Avatar billede steen_hansen Forsker
06. oktober 2004 - 12:21 #16
Det virker fint hos mig. Dog ikke enkelte linieskift

http://www.include.dk/ny_side_1.htm
Avatar billede steen_hansen Forsker
06. oktober 2004 - 13:49 #17
Jeg ved det ikke, lum, jeg gi'r op. Så må du instruere brugerne i at benytte dobbelt linieskift, hvis de skal kunne lave afsnit.

Har du overvejet ASP eller PHP? Det er noget nemmere, og FP er ikke videre berømt hos undertegnede, skulle jeg hilse og sige :/
Avatar billede steen_hansen Forsker
06. oktober 2004 - 13:50 #18
... og jeg har prøvet med forskellige filtyper. Ingen af dem hjalp.
Avatar billede lum Nybegynder
06. oktober 2004 - 14:30 #19
Hej Steen,

Jeg har kigget på din ny_side_1 og tastet et par linier, men kan ikke se resultatet.

Bare for at du ikke har misforstået noget, så er det resultatet på en synlig side på hjemmesiden jeg ikke kan få til at makke ret. Resultatet vises fint på en e-mail jeg modtager om indtastningen.
Avatar billede steen_hansen Forsker
06. oktober 2004 - 14:33 #20
En synlig side ....?

Hvis du prøver dette på min side:

Test

- vil du få dette resultat:

Test Test

Test

Har du prøvet det?
Avatar billede lum Nybegynder
06. oktober 2004 - 19:01 #21
Hej Steen,

Ja det prøvede jeg, men efter hvad jeg kan se sender du kun til dine _private/.. sider og ikke til en offentlig tilgængelig side - det var det der var ideen.

Jeg er lidt forfløjen over de næste par dage, men fortvivl ikke hvis det halter med at svare på indlæg - jeg er stadig tændt på at finde en løsning.
Avatar billede steen_hansen Forsker
06. oktober 2004 - 21:54 #22
Ok, jeg kigger videre på det ind imellem :o)