Avatar billede divided_bz Nybegynder
05. oktober 2004 - 19:21 Der er 1 kommentar

mit soft AP "timer out"

Hej alle - mit første spørgsmål på exp, så bær over med mig hvis jeg er lidt uerfaren... ;)

Jeg har en stationær med et asus P5AD2 Deluxe bundkort, med indbygget asus WiFi-g Wireless kort, og Marvel yukon Gigabit lan kort. Denne er sat op til at virke som soft AP for to bærbare, den ene en gammel Toshiba Satellite med et Zitech WLB2001PCM indstiks wireless kort og Gentoo styresystem, den anden en spritny asus bærbar med indbygget intel trådløs (det der sidder med standard på et centrino bundkort), denne køre med XP, SP1.

Mit problem er egentlig ikke at jeg ikke kan få de bærbare på internettet gennem soft AP'et, men at efter et kort stykke tid er det somom at AP'et timer out og disconnecter de bærbare.

AP'et er sat op til at bruge WEP 64 bit kryptering, 5 ciffer ascii key og key rotation.

Når de bærbare er blevet smidt af, går jeg ind og kigger under opsætningen af AP, og så er krypteringen pludselig slået fra...

Bruger nyeste drivere og softvare fra asus.com, har haft af- og geninstalleret drivere og softvare 3-4 gange, samt været de fleste  mulige opsætningsmuligheder igennem...

Håber der er nogen af jer der kan hjælpe mig - vil meget gerne have det her til at virke hurtigst muligt - derfor de relativt mange point!!
Avatar billede divided_bz Nybegynder
07. oktober 2004 - 12:24 #1
OK - no reply... :(

Så må jeg jo forhøje præmien lidt... Hvis der er nogen der kommer med et svar jeg kan bruge smider jeg 200 point oveni de hundrede der allerede er i denne tråd!! - Altså sammenlagt 300 point!!

Hope this helps...!