Avatar billede andreas Nybegynder
19. april 1999 - 00:00 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Lav farven om på en celle, ved klik på knap

Aloha...
Jeg står lige ved et lille problem.
Jeg vil gerne vide om man kan lave såén at når man føre musen eller klikker på en knap i en celle, skrifter baggrunden...
Den SKAL være lavascript...

Andreas
Avatar billede cyberesben Nybegynder
19. april 1999 - 23:38 #1
mener du tabelceller eller hvad?

uddyb nærmer hvordan reaktionen skal fremkomme og hvad der skal ændre sig
Avatar billede martin Nybegynder
20. april 1999 - 04:22 #2
Det kan kun gøres i MSIE4+ og med CSS!

Kender du noget til CSS?
Avatar billede larslinde Nybegynder
20. april 1999 - 09:28 #3
Se på min hjemmeside her
og kopier scriptet
http://www.erfa.dk/k79/lars

Lars Linde
Avatar billede andreas Nybegynder
20. april 1999 - 20:26 #4
Cyberesben:
Hmmm, jeg opretter en cell der er usynlig og så når man føre musen over en text skal baggrunden skifte i den celle og IKKE på hele siden...

Lars:
Lars hvor faén er det ned baggrunden, jeg kan kun se text der skifter.

Martin:
Naaa meget kender jeg sgu ikke til css, det må jeg nu nok sige

Andreas
Avatar billede martin Nybegynder
20. april 1999 - 22:15 #5
OK - jeg har lige siddet og leget lidt, her er et eksempel på CSS, hvor baggrunden skifter farve (dvs. den bliver til en knap :-)

<HTML>
<HEAD>
    <TITLE>Untitled</TITLE>
<STYLE TYPE="text/css"><!--
.off  {font-size: 10pt; font-weight: bold; color: #000000; background: #FFFFFF; border-top: 2px solid #FFFFFF; border-left: 2px solid #FFFFFF; border-right: 2px solid #FFFFFF; border-bottom: 2px solid #FFFFFF; font-family: Verdana, Arial; }
.Button    {font-size: 10pt; font-weight: bold; color: #003366; background: #ffcc66; border-top: 2px solid #ffff99; border-left: 2px solid #ffff99; border-right: 2px solid #cc9933; border-bottom: 2px solid #cc9933; font-family: Verdana, Arial; }
--></STYLE>
</HEAD>
<BODY>
<table width="200" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr>
    <td class=off onMouseOver="this.className ='Button';" onMouseOut="this.className='off';">Tekst 1</td>
</tr>
<tr>
    <td class=off onMouseOver = "this.className ='Button';" onMouseOut = "this.className = 'off';">Tekst 2</td>
</tr>
</table>
</BODY>
</HTML>
Avatar billede martin Nybegynder
20. april 1999 - 22:17 #6
Og her er et eksempel hvor det kun er baggrunden der skifter farve:

<HTML>
<HEAD>
    <TITLE>Untitled</TITLE>
<STYLE TYPE="text/css"><!--
.off  {background: #FFFFFF;}
.Button    {background: #ffcc66;}
--></STYLE>
</HEAD>
<BODY>
<table width="200" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr>
    <td class=off onMouseOver="this.className ='Button';" onMouseOut="this.className='off';">Tekst 1</td>
</tr>
<tr>
    <td class=off onMouseOver = "this.className ='Button';" onMouseOut = "this.className = 'off';">Tekst 2</td>
</tr>
</table>
</BODY>
</HTML>
Avatar billede martin Nybegynder
20. april 1999 - 22:18 #7
.... og så glemte jeg lige at sige at det kun virker i MSIE, da der ikke er den helt store support at CSS i NetScape endnu - men det kommer nok i version 5 :-)
Avatar billede andreas Nybegynder
20. april 1999 - 23:24 #8
Martin du er fandme en guttermand....
Det var lige det jeg manglede til min HP.
JAJAJAJAAA
Juhuuuuu

Andreas.
Avatar billede andreas Nybegynder
20. april 1999 - 23:31 #9
Jeg har prøvet følgende:

<html>

<head>
<title>Untitled</title>
<style TYPE="text/css">
<!--
.off  {background: #FFFFFF;}
.on  {background: #000080;}
.Button    {background: #000080;}
-->
</style>
</head>

<body bgcolor="#000000">

<table width="200" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <tr>
    <td class="off" onMouseOver="this.className ='Button';" onMouseOut="this.className='off';">Tekst
    1</td>
    <td class="on" bgcolor="#000080"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td class="off" onMouseOver="this.className ='Button';"
    onMouseOut="this.className = 'off';">Tekst 2</td>
    <td class="on" bgcolor="#000080"></td>
  </tr>
</table>
</body>
</html>

men det virker ikke
Why..???

Andreas
Avatar billede martin Nybegynder
20. april 1999 - 23:37 #10
Linien ".on  {background: #000080;}" er ikke aktiv i scriptet, jeg har vist også lavet den fejl at background skal rettes til background-color!

Jeg har lige lavet nogle ændringer:
<head>
<title>Untitled</title>
<style TYPE="text/css">
<!--
.off  {background-color: #00000; color: white;}
.Button    {background-color: #000080; color: white;}
-->
</style>
</head>

<body bgcolor="#000000">

<table width="200" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <tr>
    <td class="off" onMouseOver="this.className ='Button';" onMouseOut="this.className='off';">Tekst
    1</td>
    <td class="on" bgcolor="#000080"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td class="off" onMouseOver="this.className ='Button';"
    onMouseOut="this.className = 'off';">Tekst 2</td>
    <td class="on" bgcolor="#000080"></td>
  </tr>
</table>
</body>
</html>
Avatar billede andreas Nybegynder
21. april 1999 - 20:09 #11
Martin.
Kan man så ikke lave det der jeg vil???

Andreas
Avatar billede andreas Nybegynder
17. maj 1999 - 11:18 #12
Sorry Lars

Det var ikke på din hp, det jeg skulle bruge

/Andreas
Avatar billede martin Nybegynder
17. maj 1999 - 20:24 #13
jo, du skulle gerne kunne bruge den HTML kode jeg sendte sidst!