Avatar billede websphere Nybegynder
05. oktober 2004 - 11:51 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Afvikling af C# i browseren

Jeg har læste i et spørgsmål at det er muligt at afvikle C# på samme måde som javascript - passer dette, er der en der har et eksempel?

På forhånd tak
Avatar billede ddobbeltv Nybegynder
05. oktober 2004 - 12:23 #1
nej C# er et server script og afvikles på serveren.... men du kan som java script godt skrive det inde i din aspx side det skal dog stå i
<script runat="server">
</script>

eller
<%

%>

Mvh
Avatar billede ddobbeltv Nybegynder
05. oktober 2004 - 12:23 #2
også kaldet inside code, som asp og php
Avatar billede websphere Nybegynder
05. oktober 2004 - 12:29 #3
Ok Jeg havde havde det lidt på fornemmelsen!

Men så har jeg et andet lille problem du måske kan hjælpe med. Kan jeg kalde et javascript fra en asp textbox... Jeg for en fejl når jeg gør det.

<asp:textbox id="p8TB" runat="server" Width="50px" MaxLength="5" OnTextChanged="test();"></asp:textbox>

min js funktion virker, jeg har lavet en knap der kalder den, det er bare ikke godt nok.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. oktober 2004 - 12:31 #4
Ikke som JavaScript. Men du kan lave .NET kode som udføres client side. Men
det er mere som Java applets (så vidt jeg ved - jeg har aldrig prøvet).
Avatar billede websphere Nybegynder
05. oktober 2004 - 12:33 #5
Øhh ok! Er der en der ligger inde med et eksempel på dette?
Avatar billede ddobbeltv Nybegynder
05. oktober 2004 - 12:33 #6
jo du kan godt køre javascript i dem...

eksemepelvis til et login Alias felt:

<asp:textbox onFocus="if(this.value=='Alias')this.value='';" onBlur="if(this.value=='')this.value='Alias';" CssClass="Textbox" id="feltAlias" runat="server" Text="Alias" textmode="SingleLine" width="75px" />
Avatar billede ddobbeltv Nybegynder
05. oktober 2004 - 12:34 #7
så lad være med at bruge OnTextChanged="test()", men onBlur
Avatar billede arne_v Ekspert
05. oktober 2004 - 12:43 #8
Avatar billede arne_v Ekspert
05. oktober 2004 - 12:44 #9
Men det er altså en lidt anden bold gade.

Jeg bragte det ikke på bane som løsning på dit problem, men som kommentar
til "C# er et server script og afvikles på serveren".
Avatar billede ddobbeltv Nybegynder
05. oktober 2004 - 12:45 #10
jeg tror bare problemet er at han bruger onTextChanged, som også kræver en autoPostBack="true".. som er en server event.. onBlur virker fint til eksterne javascript client side
Avatar billede ddobbeltv Nybegynder
05. oktober 2004 - 14:38 #11
får vi det til at virke ?
Avatar billede snepnet Nybegynder
05. oktober 2004 - 15:52 #12
Man kan sagtens håndtere TextChanged eventet serverside uden autoPostBack = true;
Det indgår bare i rækken af cached events, og de fyres i vilkårlig rækkefølge serverside.
(eller rettere - man bør ikke forudsætte en bestemt rækkefølge for affyrringen af cached eventes)
Avatar billede websphere Nybegynder
05. oktober 2004 - 17:43 #13
Jeg valgte at håndtere det serverside, jeg syntes ikke det er den perfekte løsning... Men det virker, og giver mig lidt flere muligheder for at styre elementer i siden i forhold til indtastningen...
Avatar billede websphere Nybegynder
05. oktober 2004 - 17:44 #14
Hvad gør onblur? Ellere rettere hvad betyder det?