Avatar billede amg Nybegynder
05. oktober 2004 - 10:12 Der er 11 kommentarer

Table Backup med VB

Jeg har et lille problem med at lave en backup af en table med VBs. Tabelen hedder "carddata" og den kolonner er "time/cardrawdata/date_log". Det skal lave have flytte over i en table som bare hedder dagsdato (dd-mm-yyyy). Også bare slette alt indhold af "carddata".

Dvs. bare kopier en tabel over i en anden også slette alt indehold af den første

/AMG
Avatar billede amg Nybegynder
05. oktober 2004 - 10:19 #1
Forresten MySql serveren køre på "localhost" og user "backup" pass "123456"

Nu ved jeg ikke om det er nødvendigt at lave en ODBC eller om det her kan gøres uden.
Det kommer kun til at køre engang i døgnet
Avatar billede arne_v Ekspert
05. oktober 2004 - 10:28 #2
Du skal vel have lavet:

INSERT INTO ddmmyyyy SELECT time,carddrawdata,date_log FROM carddata

eller

CREATE TABLE ddmmyyyy SELECT time,carddrawdata,date_log FROM carddata

og

DELETE FROM cardata

(og at erstatte tabelnavnet med en variabel må være nemti VB)
Avatar billede amg Nybegynder
05. oktober 2004 - 10:34 #3
Jow tak, den del havde jeg sådan lidt selv regnet ud, jeg fisker bare lige lidt efter hvordan man connecter til mysql igennem vbs.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. oktober 2004 - 10:43 #4
Nu er jeg ikke skrap udi forskellen på alle de forskellige VBx, men
hvad med:

Set con = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
con.Open "Driver={mySQL};Server=localhost;Option=16834;Database=Test;"

[virker i ASP/VBScript med MySQL ODBC driver 2.x]
Avatar billede arne_v Ekspert
05. oktober 2004 - 10:43 #5
Du kan slå version 3.x connection string op på www.connectionstrings.com
Avatar billede amg Nybegynder
05. oktober 2004 - 11:25 #6
Dim con,com,rec

Set con = CreateObject("ADODB.Connection")
Set com = CreateObject("ADODB.Command")
Set rec = CreateObject("ADODB.Recordset")

con.Open "DRIVER={MySQL ODBC 3.51 Driver};SERVER=localhost;DATABASE=login;USER=backup;PASSWORD=123456;OPTION=3;"
com.ActiveConnection = con

com.CommandText = "CREATE TABLE " & date & " select * from carddata"

rec.Open Com,,3,3

Rec.Close
Con.Close

Set Con = nothing
Set Com = nothing
Set Rec = nothing

// det er hva jeg er kommet frem til indtil videre.. men får fejl ved linie 12 her
// er fejl description:
//
// Line: 13
// Char: 1
// Error: ODBC driver does not support the requested properties.
// Code: 80040E21
// Source: Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers
Avatar billede arne_v Ekspert
05. oktober 2004 - 20:01 #7
Jævnfør dit andet spørgsmål, så er det jo nok dato formatet, som
det er galt med.
Avatar billede amg Nybegynder
06. oktober 2004 - 09:07 #8
Det virker nu...
Avatar billede arne_v Ekspert
06. oktober 2004 - 22:22 #9
Og hvad var løsningen ?
Avatar billede arne_v Ekspert
17. oktober 2004 - 17:48 #10
??
Avatar billede arne_v Ekspert
24. oktober 2004 - 21:38 #11
????