Avatar billede excession Nybegynder
05. oktober 2004 - 09:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ændre rækkefølge på events?

Hejsa

Jeg er blevet sat til at lave noge rettelser i noget Delphi kode (er helt ny i Delphi), men der er noget jeg overhovedet ikke fatter..

Der er en sådan en updown box, hvor Exit event skal fyres når box'en forlades.  Men den event bliver først fyret efter nogle andre events.

Kan jeg lave om på rækkefølgen af events?
Avatar billede borrisholt Novice
05. oktober 2004 - 09:59 #1
Du kan ikke lave om på rækkefølgen af events .. Det er bestemt af borland ... Onexit eventen blive automatisk fyret af når du forlader din comboBox, som sådan en fætter hedder ..... OnChange bliver kaldt når brugeren vælger en anden værdi

Jens B
Avatar billede excession Nybegynder
05. oktober 2004 - 10:11 #2
Ok. Fordi, umiddelbart vil jeg mene at OnExit event'en burde blive fyret inden de andre events..

De andre events er:

En tabPage/notebook components tabChange event tror jeg den hedder.

Problemet opstår når man har cursoren i upDown boksen og derefter klikker over på en anden tab/note.  Så bliver tabChange eventen fyret og derefter onExit på min upDown boks.
Jeg ville mene at det burde være omvendt.

Jeg kan også se at det bliver fyret i "korrekt" rækkefølge hvis jeg klikker over på en anden component end tabPage/notebook componenten.

Ved du hvordan jeg kommer udenom dette problem?

-- xs
Avatar billede excession Nybegynder
05. oktober 2004 - 10:41 #3
Har løst det.

Problemet var at tabPage componenten ikke fik fokus og derfor forlod cursoren ikke feltet.  Og derfor blev OnExit eventen ikke fyret..
Avatar billede borrisholt Novice
05. oktober 2004 - 10:43 #4
FISK .. Du kunne med fordel havde fortalt om din tabPage.

Jens B