Avatar billede naviairsuperbruger Nybegynder
05. oktober 2004 - 09:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problemer med logitech trådløse mus

Vi har et problem med trådløse mus. Når man sætter sådan en til, så vælger den automatisk, at koble sig til kanal 2, men der skulle gerne være 8, at vælge i mellem.

Problemet opstår når mange med trådløse mus sidder tæt på hinanden i samme lokale, så har de det med, at blande sig med hinanden.

Jeg har prøvet, at få ændret musenes kanal, så de ikke bruger den samme, men de vil ikke samarbejde.

Nogen der har det godt forslag til, hvordan dette ændres ?
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
05. oktober 2004 - 09:47 #1
Hvad siger Logitech, de er yderst hjælpsomme når man ringer til dem.
Jeg har selv 3 stationer med Logitech trådløs og har ikke problemer  af den art.
Avatar billede milter Ekspert
05. oktober 2004 - 13:25 #2
Mine to drenge har samme problem. Jeg har prøvet alt, som Logitech foreslår på deres hjælpesider. Henvendelser til Logitech har resulteret i henvisninger til de forslag på deres hjemmesider, som jeg allerede har prøvet. Logitechs svar til muligheden for at skifte kanal var, at det kunne man ikke.

Jeg har faktisk givet op, og mit næste forsøg på at løse det vil være en eller anden form for afskærmning, så de ikke kan "se" hinanden, måske en blyplade, men jeg ved endnu ikke, om det kan lade sig gøre.
Avatar billede arnums Nybegynder
05. oktober 2004 - 16:43 #3
Byt de trådløse og køb en klassisk mus med ledning ;o)
Avatar billede naviairsuperbruger Nybegynder
06. oktober 2004 - 08:31 #4
arnums: Det er ligesom ikke muligt i dette tilfælde med mindre du gerne vil donere er par tusind kroner til firmaet her.

milter: Ifølge denne support artikel ( http://logitech-en-emea.custhelp.com/cgi-bin/logitech_en_emea.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=84&p_created=1084176419&p_sid=6*m4Janh&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9MSZwX3Byb2RfbHZsMT0xJnBfcHJvZF9sdmwyPTM0NCZwX3BhZ2U9MSZwX3NlYXJjaF90ZXh0PWNoYW5uZWw*&p_li= ) hos Logitech, så er det som du skriver løsningen, at bruge en form for afskærmning.

Problemet er bare, at vi har været ude for, at en væg ikke engang er nok. De skriver, at man kan stille recievere op højkant, som åbenbart giver en bedre modtagelse. Om det virker vil tiden vise.
Avatar billede arnums Nybegynder
06. oktober 2004 - 11:31 #5
Det lyder bare som om, det er nye "mice" i har købt, så derfor kan i bytte dem. ;o)
Der er jo en bytte garanti på alle varer.
Men.... hvis de er gamle kan jeg godt se problemet.
Avatar billede naviairsuperbruger Nybegynder
06. oktober 2004 - 11:39 #6
arnums: Det er specielt de ældre Logitech Cordless Mouseman Wheel der giver problemer. Har, nu du siger det, ikke erfaret dette problem på de nyere MXxxx typer af mus der er kommet. Dem har vi også en del af.
Avatar billede naviairsuperbruger Nybegynder
15. oktober 2004 - 14:21 #7
Løsningen på dette problem er åbenbart, at købe de nyere MXxxx mus for dem har vi endnu ikke haft nogen problemer med.

Jeg lukker spørgsmålet, da der ikke rigtig er nogen bedre løsning på dette :-/
Avatar billede naviairsuperbruger Nybegynder
15. oktober 2004 - 14:21 #8
Svar