Avatar billede bgo Nybegynder
05. oktober 2004 - 09:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

\windows\inf\biosinfo.inf mangler eller er korrupt

Jow, det er fint - fik installeret XP pro på den nye maskine igår, drivere, og hvad der eller har været af medfølgende programmer til hardwaren (undtagen nero, som ikke ville).

Nå, ville så installere SP2 - havde iforvejen hentet den fulde eksekverbare hjem, så jeg kunne undgå at sætte maskinen på nettet før den var på. Men, dén var åbenbart ikke en valid 32bit application...

Måtte så kravle til korset, og sætte adsl-stikket i routeren. Gik ind på windowsupdate.com og efter mange forsøg på at sætte download igang, fik jeg den til at downloade - installationen gik også igang, og til sidst skulle jeg jo reboote.

Bam! \windows\inf\biosinfo.inf (mener det var .inf) er korrupt eller mangler. Damn. Jeg får besked på, at boote på cd'en og trykke r ved første skærmbillede for at reperere.

Fint, det gør jeg så. Øhm, ja, smart - jeg ender på en kommando-prompt hvor jeg så ikke ved hvad jeg så skal..

Hilfe! :)
Avatar billede it-elev Nybegynder
05. oktober 2004 - 09:42 #1
Hvis du har XP skiven i så skriver du SFC /SCANNOW

Det skulle gøre det
Avatar billede bgo Nybegynder
05. oktober 2004 - 10:09 #2
det prøver jeg
Avatar billede bgo Nybegynder
05. oktober 2004 - 13:06 #3
The command is not recognized.

Selv når jeg går ind i system32 - og en dir sfc*.* giver 4 filer, bland andet sfc.exe og sfc.dll
Avatar billede it-elev Nybegynder
05. oktober 2004 - 13:20 #4
Der skal være mellemrum mellem SFC og /SCANNOW
Avatar billede bgo Nybegynder
05. oktober 2004 - 13:21 #5
ser ud til at jeg har løst det - gik ind i i386 biblioteket på cd'en, og kopierede biosinfo.inf over i c:\windows\inf - og nu ser det ud til at den er bootet op med sp2 (har i al fald fået et spørgsmål omkring autoupdate)
Avatar billede bgo Nybegynder
05. oktober 2004 - 13:22 #6
it-elev:

det var der skam også ;) sfc uden noget gav også not recognized, og ligeså blev resultatet af at tilføje .exe
Avatar billede it-elev Nybegynder
05. oktober 2004 - 13:23 #7
Kanon, det er sådan set det som komandoen gør, med i386 mappen, på cd'en. Godt gået bgo
Avatar billede bgo Nybegynder
07. oktober 2004 - 20:40 #8
lukker