Avatar billede walker Nybegynder
05. oktober 2004 - 01:16 Der er 7 kommentarer

Hvordan java kalde javascript funktioner (ikke JSObject)

vil lige høre om nogen kan fortælle mig hvordan jeg kalder en javascript funktion fra java.
Jeg har prøvet med følgende:
getAppletContext().showDocument(new URL("java script:notify_js()"));
--------------------------
for at kalde følgende js funktion:
------------------------------
function notify_js() {
    alert("Hello World!");
}
--------------------------

Det virker i min Mozilla-Firefox men ikke i IE...
Jeg mener at det lykkedes mig engang at gøre dette i IE, men kan ikke lige huske hvordan... :S

mvh
Walker
Avatar billede walker Nybegynder
05. oktober 2004 - 01:17 #1
PS: Der er sfl tale om en Applet... klassen arver fra java.applet.Applet klassen.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. oktober 2004 - 01:18 #2
Hvorfor ikke bruge JSObject ?
Avatar billede walker Nybegynder
05. oktober 2004 - 21:56 #3
Ved ikke så meget om JSObject, og har ikke kunne finde noget sted hvor jeg kunne hente jar-filen...
Netscape/Mozilla/Firefox har vel understøttelse af objektet, men IE brugere bliver vel bedt om at hente denne, før de kan komme ind på siden så??
Avatar billede arne_v Ekspert
06. oktober 2004 - 09:42 #4
Nej.

Både IE og NS har den så vidt jeg ved.

Du skal kun bruge jar file når du skal compile. Og den er ikke svær at finde.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. oktober 2004 - 09:49 #5
Du kan enten finde den originale java40.jar på nettet eller se om ikke
klasserne er i jaws.jar/plugin.jar i din normale SUN Java.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. oktober 2004 - 09:49 #6
Og jeg har nogle eksempler på brug
Avatar billede arne_v Ekspert
17. oktober 2004 - 17:49 #7
Kommet videre ?