Avatar billede jeffk Nybegynder
04. oktober 2004 - 16:41 Der er 3 kommentarer

liteon brænder fungerer ikke

Min Liteon brænder vil ikke skrive noget som helst og jeg begriber ikke hvorfor.

Jeg har nu prøvet at brænde forskellige ting ned, alt fra film og musik til simpelt software som nogle billeder eller en mappe ved tilfældige ting i.

Følgende programmer er prøvet: Nero Burning Rom, Alcohol120%, CD-DA, Burn-Mate samt andre.

Der sker det samme hver eneste gang. Brænderprogrammet bruger 100% hukommelses-buffer og skal til at skrive, men den bliver på 0% til der enten kommer en fejl eller jeg selv lukker det ned. Skiven i drevet spinner op og ned hele tiden.

Jeg har både prøvet at brænde on-the-fly og gemme et image og brænde det ned - intet virker.

På Liteons side kan jeg godt finde min model, men under downloads af firmware og drivere er der ingenting.

Hvis jeg kigger under enhedshåndtering står drevet som værende et almindeligt CD/DVD-drev - ligesom mit almindelige DVD-drev gør. Kan det have noget at sige?

Modellen er en LTR-48246S

Mvh. Laust
Avatar billede peet-49 Novice
04. oktober 2004 - 16:46 #1
Find din brænder i enhedshåndtering og fjern den, genstart systemet.
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. oktober 2004 - 16:49 #2
du skal gøre som jeg der efter mange forgæves forsøg måtte sende min brænder til Belgien, jeg fik en ny et par dage efter og så virkede det igen.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
04. oktober 2004 - 20:06 #3
Hvis du stadig har garanti skal du ikke gøre følgende: skil den forsigtigt ad og rens den gummiring der sidder uden om centertappen. Brug f. eks. sprit. Jeg havde noget lignende på min forrige brænder og fandt ud af at drevet ikke kunne "få fat" i mediet så det kom op i fart. Og da din jo spinner op og ned hele tiden er det sikkert det der er galt.