Avatar billede sbi Nybegynder
04. oktober 2004 - 14:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hente CheckboxList værdier

Har et lille problem med at fange værdierne fra checkboksene. Jeg har prøvet med en Request.Form og RadioButton værdierne kommer fint ind.

Jeg tildeler attributer og værdier på følgende måde:

    Protected Function GetListItem(ByVal name As String, ByVal stdDefault As Integer, ByVal ItemQuantity_per As Integer, ByVal description As String, Optional ByVal locked As Integer = 0) As ListItem
        Dim x As New ListItem(name)
        x.Selected = (1 = stdDefault)
        x.Text = description
        x.Value = ItemQuantity_per
        Return x
    End Function

(En fortsættelse af http://www.eksperten.dk/spm/545385)
Avatar billede snepnet Nybegynder
04. oktober 2004 - 14:55 #1
Du kan også snildt smutte ned igennem kontroller i selve checkboxlisten :

foreach(Control c in Form1.Controls)
{
  if(c is CheckBoxList)
  {
      CheckBoxList cbl = (CheckBoxList)c;
      foreach(ListItem li in clb.Items)
      {
          bool selected = li.Selected;
      }

mvh
(hvis det er en fortsættelse af dit gamle spørgsmål tror jeg du skal sætte pointsummen til 0 - det er noget med at der ikke må gives mere end 200 point).
Avatar billede sbi Nybegynder
04. oktober 2004 - 15:14 #2
Jeg vil nu ikke kalde det en fortsættelse men et relateret spg. Så pointene er på sin plads.

Et bonusspg ;-)
Kan man lave det der svarer til <input type="Hidden"> med disse webControls?
/SBI
Avatar billede snepnet Nybegynder
04. oktober 2004 - 15:22 #3
jepper.... der findes faktisk en HtmlInputHidden (det er så det der går under html-controls , men resultatet skulle være det du skal bruge :o)

du skulle kunne tilføje den på samme måde som de andre kontroller.

mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
04. oktober 2004 - 15:23 #4
altså sådan noget i denne stil :
Form1.Controls.Add(new System.Web.UI.HtmlControls.HtmlInputHidden());
Avatar billede sbi Nybegynder
04. oktober 2004 - 15:25 #5
Tak for fantastisk god og konstruktiv hjælp!!

/SBI
Avatar billede snepnet Nybegynder
04. oktober 2004 - 15:26 #6
Jamen det var da i hvert fald så lidt :o)
og mange tak for de pæne ord !
mvh