Avatar billede wip13 Nybegynder
04. oktober 2004 - 12:20 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

video som texture?

Hvis jeg laver en box, kan jeg så smide en avi fil på som texture på en af dens sider?

...hvis ja, hvordan gøres dette så?
Avatar billede friiiiis Novice
04. oktober 2004 - 12:37 #1
hej, ja det kan du!!

Indsæt et "Bitmap map" i "Diffuse"... I stedet for at indsætte et billede vælger du i "filtyper" "*.AVI-files"...

Derved indsætter du en *.avi fil... Vær opmærksom på at der skal bruges en lidt speciel material handling technique hvis du kun vil have avi filen på en af boksens sider... men så skriv tilbage hvis du vil det...
Avatar billede wip13 Nybegynder
07. oktober 2004 - 12:54 #2
jeg er MEGET ny i 3dmax, så du bliver lige nødt til at forklare det bedre.

...jeg har lavet en box, og vil gerne beklæde den, hvad gør jeg?
Avatar billede friiiiis Novice
07. oktober 2004 - 14:24 #3
Hej,

jeg bliver lige nødt til at have at vide hvilken 3DS MAX version du bruger...
Avatar billede friiiiis Novice
07. oktober 2004 - 14:25 #4
.. og vil du kun have den AVI-filens texture på en af siderne af boksen eller er det lige meget??
Avatar billede wip13 Nybegynder
07. oktober 2004 - 14:39 #5
bruger 3dmax 6...og avi'en må gerne komme på alle siderne
Avatar billede friiiiis Novice
07. oktober 2004 - 17:12 #6
Lav boksen
I menuen "Rendering", vælg "Material Editor"
Vælg en af de seks grå kugler
tryk på det grå panel hvorpå der er et "+" og der står "maps"
Vælg "None" ud for hvor der står "Diffuse"
Vælg "Bitmap" i den dialogboks der kommer frem og tryk OK
Find din avi-fil i den dialog boks der kommer frem og tryk "Åbn"
Din avi fil er nu placeret som et materiale i den grå kugle du valgte fra før
Vælg boksen og vælg materialet med avi filen.
Under de seks grå kugler er der en knap (nummer tre fra venstre) der hedder "Assign Material to Selection".
Tryk på den
Nu er materialet sat på boksens seks sider...

Bemærk, hvis du ikke kan trykke på knappen "Assign Material to Selection", så er det fordi boksen ikke er valgt -
sørg for at markere den. Hvis den er markeret kommer der et koordinatsustem tlsted ei boksen og en hvid markering
rundt om den

Skriv tilbage hvis du ikke kan få det til at virke
Avatar billede friiiiis Novice
07. oktober 2004 - 17:14 #7
Når du skal lave renderingen og have det til at passe med afviklingen af din avi fil, så er det lidt specielt - sig til hvis du vil det....
Avatar billede friiiiis Novice
07. oktober 2004 - 17:22 #8
brug evt. knappen "Show map in view port".. så kan du se dit material på selve boksen og ikke kun under renderingen
Avatar billede wip13 Nybegynder
07. oktober 2004 - 18:16 #9
NICE :D