Avatar billede ivan70 Nybegynder
04. oktober 2004 - 11:48 Der er 1 kommentar

klon af text med attribute

Hej.
Er ved at lave en blok med attributter.
Jeg vil gerne lave et tekstfelt hvor tidligere intastede data automatisk bliver anført.
Så man kun skal indtaste data een gang, men hvor de er synlige flere steder i blokken.
Giver det mening?

VH Ivan
Avatar billede dla Praktikant
19. december 2005 - 13:54 #1
Det er godt nok længe siden du stillede dette spørgsmål, men hvis du stadig søger svar, er løsningen her:

Du har din tekst i en attribut, som f. eks. hedder NR i en blok der hedder Tegningshoved.

Vælg Insert/Field
Field category: Objects, Field names: Object
Object type: Select object (tryk på pilen og vælg din blok (Tegningshoved))
Property: NR
Tryk OK og placer dit felt i tegningen

Feltet bliver opdateret hver gang du printer, gemmer eller regenererer.

Denne funktion findes dog kun i AutoCad 2005 og nyere.