Avatar billede challengers Nybegynder
04. oktober 2004 - 10:53 Der er 4 kommentarer

Webcontrol med "børn"

Hej Eksperter,

Jeg vil gerne lave en "Faneblads" webcontrol, hvor jeg kan tilføje faneblade og "almindelige" asp.net server controls. Det jeg gerne vil kunne er følgende:

<MitPrefix:Faneblade ID="Control1" runat="Server">
  <MitPrefix:Faneblad ID="Faneblad1" runat="server" />
  <MitPrefix:Faneblad ID="Faneblad2" runat="server" />
  <MitPrefix:Faneblad ID="Faneblad3" runat="server" />
  <MitPrefix:FanebladIndhold ID="Indhold1" runat="server">
      <ASP:TextBox ID="txt1" runat="server" />
      <ASP:Label ID="lbl1" runat="server" />
  </MitPrefix:FanebladIndhold>
  <MitPrefix:FanebladIndhold ID="Indhold1" runat="server" />
  <MitPrefix:FanebladIndhold ID="Indhold2" runat="server">
</MitPrefix:Faneblade>

Mit problem er, at min control "Faneblade" ikke Render sine "børn" - dvs. "Faneblad" og "FanebladeIndhold". Hvordan får jeg den til det?
Avatar billede snepnet Nybegynder
04. oktober 2004 - 11:09 #1
er det en kontrol du selv har lavet - og efterfølgende forsøgt at angive deklerativt ved det du har sendt ?
mvh
Avatar billede challengers Nybegynder
04. oktober 2004 - 11:56 #2
undskyld - men jeg er ikke helt klar over, hvad du mener? Men det er en kontrol, jeg er igang med at lave...
Avatar billede snepnet Nybegynder
04. oktober 2004 - 13:25 #3
ok - fint nok :o)

Jeg har ikke så meget tid lige nu, men jeg vil meget gerne se om hjælpe dig igennem det når jeg er kommet hjem fra arbejde.

I det simpleste setup, kan du fikse det men nogle attributter (DesignTimeAttributes), og i yderste konsekven er det nødvendigt for dig at definere din egen parser.

Ved godt det sikkert lyder lidt sort lige nu, men jeg bliver nok nødt til at se lidt af dine kontoller hvis jeg skal kunne hjæpe.

Hvis du bare indsætter dine kontroller programmatisk... virker de så som forventet ?

mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
06. oktober 2004 - 19:30 #4
er du der ?
mvh