Avatar billede offline Nybegynder
06. marts 2001 - 12:01 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Reload side i framesæt ?

Jeg står og mangler et script (PHP el. JS)

Hvis man kalder en side fra f.eks. en søgemaskine, så vil jeg have at siden skal tvinge en reload i framesættet, så brugeren får menuen med.

Håber forklaringen var god nok?
Avatar billede limemedia Nybegynder
06. marts 2001 - 12:03 #1
<SCRIPT LANGUAGE=\"JavaScript\">
<!--
    function Rebuild() {
        if (parent != null && parent != self) {}
        else { document.location = \"index.html\"; }
    }

    Rebuild();
// -->
</SCRIPT>
Avatar billede offline Nybegynder
06. marts 2001 - 12:27 #2
Jeg har afprøvet scriptet og den reloader framesættet fra index, men den \"fastholder\" ikke den kaldte side, så med andre ord bliver brugeren \"nulstillet\" og det er ikke så godt hvis han f.eks. kommer fra en søgemaskine og aldrig har været på sitet før. Så skal han først til at finde den side han fik hit på igen...
Avatar billede limemedia Nybegynder
06. marts 2001 - 12:37 #3
så skal vi have noget PHP med ind i billedet... men omskrivningen skulle være simpel med index.php?url=xxx.html hvor xxx.html udskiftes dynamisk med din url.
Avatar billede limemedia Nybegynder
06. marts 2001 - 12:37 #4
nu ved jeg ikke hvordan du har opbygget din site......
Avatar billede offline Nybegynder
06. marts 2001 - 12:58 #5
Det er et ret simpelt \"back-to -basic\" framesæt med en menuframe i venstre side.
Alle undersider loades i højre frame, og ligger blot i roden eller i mapper på serveren
Avatar billede limemedia Nybegynder
06. marts 2001 - 13:00 #6
vil du have den færdige løsning må du poste en url her :) så jeg kan se sourcen af din index.html frameset side...
Avatar billede knightdear Nybegynder
06. marts 2001 - 13:05 #7
Undskyld, men skulle der ikke have stået \"back-to-caveman\" frameset? :o)
Hehe... jeg blev nødt til det :o)

KnightDear
Avatar billede offline Nybegynder
06. marts 2001 - 13:06 #8
Kan man ikke bruge \"index.php?<? echo php_self; ?>\"
Avatar billede limemedia Nybegynder
06. marts 2001 - 13:13 #9
jo, men du skal køre en index.php?side=<? echo PHP_SELF; ?>\" og i selve index.php siden skal du udskifte dit framelink med
<?
  if (!$side) $side = \"default.html\";
  echo $side;
?>
Avatar billede limemedia Nybegynder
06. marts 2001 - 13:14 #10
$side vil så indeholde den relative path inkl. script navn til undersiden samt sikre at hvis index.php fejlagtig er kaldt uden korrekt parameter vil default.html blive loaded istedet for en fejl
Avatar billede offline Nybegynder
06. marts 2001 - 13:44 #11
Det virker, tak for hjælpen!
Avatar billede limemedia Nybegynder
06. marts 2001 - 13:47 #12
:o)