Avatar billede centauri Nybegynder
06. marts 2001 - 11:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

File Browse HJÆLP

Hvis jeg laver en form hvor jeg har mulighed for at browse hen til en fil, hvordan sår jeg så den anden side jeg submitter hen til, til at få fat i den streng der indeholder filnavnet.
Jeg vil helst undgå at skulle installere nogen Upload komponenter da jeg ikke skal have smit nogen filer op serveren skal bare have lagt stien til filerne lagt i en DB.

Her er min Form hvis det kan hjælpe.

<form METHOD=\"Post\" ENCTYPE=\"multipart/form-data\" ACTION=\"getfilename.asp\">
<input TYPE=\"file\" NAME=\"FILE\"><br>
<input TYPE=\"submit\" value=\"Upload billede\" NAME=\"Enter\">

Har rodet lidt med nogle af de upload uden komponent eksempler der findes rundt omkring men så kan jeg ikke hente dataen ind fra de andre input felter jeg har hvis jeg bruger dem, og de er nu også meget vigtige for mig at få med.

Så er der nogen der har nogle gode forslag ?
Avatar billede sone Nybegynder
06. marts 2001 - 12:13 #1
Du kan godt få fat i filnavnet - men skal du ikke også have selve filen ?
Avatar billede centauri Nybegynder
06. marts 2001 - 12:23 #2
Nej skal kun bruge stien og filnavnet.
Skal bruges til at generere en raport med og der skal der bare stå nogle referance filer. Så dem skal der bare være en link til.
Avatar billede sone Nybegynder
06. marts 2001 - 12:24 #3
Så ville jeg slette ENCTYPE=\"multipart/form-data\" og hente filnavnet som request.form(\"file\")
Avatar billede jonax Nybegynder
06. marts 2001 - 12:38 #4
sone>> Det lyder sq meget fornuftigt!
hvis det drejer sig om mange filer, ville jeg evt. skrive et dir ud m. checkboxe el. noget lign.
Avatar billede centauri Nybegynder
06. marts 2001 - 12:39 #5
Ja sørme nok, mente ikke det virkede uden det.
Mange tak.